|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Jag har redan beställt den. Hoppas att den passar! Är den någon snäll själ som vet om det är likadana medbringare infästningar och så? Det skulle tydligen vara 3,73 utväxling på den iallafall. Det var det enda han visste på skroten. | |
| Passade det? | |
|
Njaej. Nej den passade inte. Men å andrasidan så passade inte en diff från en 525;a heller då den diff jag hade var mycket klenare i allt såsom medbringare och kronhjul och pinjong. Det var nog därför den gicksönder. Du har ju en 91 och därmed M50 motorn så utförandet på din diff torde vara den vanliga och starkare. Dessutom var det ingen diffbroms i Alpinans klump så jag beslöt att skaffa en likadan som jag hade istället för att svarva nya anslutningar. Men visst passar det säkert på din bil om ser till att få rätt utväxling bara. |
|
|
Jaha.... så det är annorlunda fiff på äldre 525 åxå....? Var det en e34 du sku ha det på? vad passar egentligen.... utväxlingsmässigt så har jag 3.23 nu utan diff.. (snyft) men skulle vilja ha nåt närmare 3.07 eller kanske ännu lägre... |
|
|
Ja det var en e34. Räknar du med en topphastighet på 300 eller? : ) Eller är det bensinpriserna som gör alltför stora hål i plånkan? Är din diff trasig? M5 E34 diffarna passar på 525 M50 manuell men utväxlingen blir fel då har jag för mig. Inte så kul med en bil som gör 0 - 100km/h ... ibland.... |
|
|
Räknar med att varvtalet ska sänkas en aning vid 130... men steget från 3.23 som jag har nu till ex 3.07 r inte så stort att jag tror att det påverkar topphastighet möjligtvis lite på förbruknig... men mest psykiskt.. känns inte lugnande vid långkörning att se varvet på en relativt stor sexa rusa iväg lång över 3000.. Men säger du att m5 diffarna passar rakt av på nyare 525:or...? finns ju tydligen en årsodell som har iaf samma utväxling som jag har nu... enligt upgifter jag läst mig till här på forumet.,.. så då kan man iaf få på en diff som skulle höja körglädjen ett par snäpp.. :) |
|
|
jag har en fråga Mustang jag har en E34 535i å den gör bara ca 200kmt på 4an sen så är det inte så mycke mera den gör sen på 5an jag har hört att det finns vissa som nästan gör ca 230 eller nåt sånt på 4an kan man bytta klumpen så att det går fortare.. å vilken ut vexel skulle det vara i så fal?????? JR |
|
| Skulle gissa på, med ledning av lathunden som finns här på sidan, en 3.45 utväxling, en som gör 230 på fyran borde vara en 3.07 utväxling. Men notera då att 535:an har 0.8 i utväxling på femman och 1:1 på fyran medan en nyare 525 har 1.0 på femman | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.