|
|
|
|---|---|
|
fundera på och köpa en m5: med 315 kh motorn nån som vet om man kan slänga på en turbo och köra med de och bara ladda typ 0,3-0,4. för de kostar ju lite om man kör sönder en sån motor. går de med en k27 tror ni har en ny sån liggandes eller är den för liten. MVH jonas | |
|
Köp en syre-tub (om de går att få tag på? senast jag försökte var det odorox som gällde) och ladda in på fuelrailen. Men du behöver ju inte öppna ventilen fullt... 190bar kan vara lite i överkant för en standardmotor. =P |
|
|
sorry men hajar inte vad du menar. MVH jonas |
|
|
Hur ska du ha råd med en M5 Jonas :P //Subidius |
|
| Jonas: köp en hår tork som går på 12volt och koppla in!! (Robban Lood) | |
|
Seriösa svar!! Tror inte det är någon större fara att ladda 0,3-0,4bar på en M5 maskin. Större spridare och Bränsle trycksregulator borde ju funka. KKK27, finns en modell som pallar 500hk, och ska ge skitfin respons så en sån duger nog till en snik konvertering! Men en M5 maskin är ju kanske inget man leker med hursomhelst... Det kan man ju göra med en slut gammal 325a! Så hör med Bäckis eller Bmwandreas via mail istället. Dom kan ju massor :) |
|
|
eklundj: Turboidén är ju att få in mer syre på samma volym, vilket man får genom överladdning. I en syretub till en gassvets brukar det vara 150-190 bar, vilket är lite mer än vad man laddar med turbo. Se det som lustgas, typ! |
|
|
Christian L: Det är den "stora" k27:an han har. K27:an tillsammans med 465cc spridare med en proggresiv btr och effektiv intercooler går nog bra va? eller vad tror ni som kan s38. |
|
|
hur många hk håller m5:an för orginal? subidius// det är sånt som märks. ska du turbo konventera 525 vad ska du göra. är inte det din pappas bil? MVH jonas |
|
|
Nej det är min bil nu. Ja det kommer väll att dyka upp en lite snurra där framöver. Eller om det blir i nästa bil. Överväger det hela. Min har trots all gått en bit./ Kim //Subidius |
|
| Subidius´// de e ju bara och köpa ett budget trim och sätta på. funderar på om jag ska sälja audin och köpa en m5:a och sen trimma den men de lutar nog och behålla audin. har du körkort? | |
|
......zatzy varning här eller....... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Att köra med syrgaskonvertering är nog inte så lämpligt ! Minsta misstag kommer att resultera i härdsmälta, eller allvarlig olycka ! |
|
|
Jonas (eklndj) Köp en M5 det är grejjer :D Nej men körkortet kommer innom kort. //Subidius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.