|
|
|
|---|---|
|
M20B25, svarvade kolvar, renoverad, hornad,toppdeckat, o-ringat. PPF svetsad topp, ENEM Z45 Turbo kam. Holset HX50 (med minsta, turbin "16") Pulssplittgrenrör 2 st Audi S4 Wastegates (bytta fjädrar) 3,5"s downpipe Mitsubishi EVO6 intercooler Prospark och 465cc spridare. Va tror ni om det? | |
|
Haha. Inte billiga saker. =) Men det låter helt rätt! Om jag får gissa så blir det turbon som går kortast, såtillvida att kolvar och stakar hänger med... |
|
| det blir nog bra ska du se, blir ju rätt lik setup som jag körde med :) | |
| niklas g: Ja då rör det ju på sig iallafall... Har du skaffat nån annan puffra förresten? | |
|
Låter fin-fint! Med svarvade kolvar och 465cc spridare så bör du nog hålla dig under 500hk så då är kanske hx50 är lite onödigt stor trots minsta turbin huset. Men funkar gör det säkert /// Kristian |
|
|
Okej. Jo jag hoppas på 450hk. Men det är nog inga problem, men som sagt lika bra att ta det lite varligt med effekten! Jag köpte turbon,grenröret,wastegatsen, och downpipen av Niklas g, har film när han kör med dom grejerna. Så med Enem Kammen så ger det fullt ladd vid 3500 varv med HX50n! Det är helt okej... Funderade faktiskt först på att köra med en GT37a, men dom har inga 360 lager. |
|
|
Christian L: "Funderade faktiskt först på att köra med en GT37a, men dom har inga 360 lager." ??? Menar du att GT37:an inte skulle funka bättre med din övriga setup pga att den inte har 360'lager? Ticco m,fl har ju kört med sådana aggregat och förhållandevis högt laddtryck, med gott resultat! (Inget illa menat, men undrar bara hur du tänkt) ;-) |
|
| hållbarhet, han ska ha bilen som brukis, därför antar jag? | |
| Precis!! Vill gärna att turbon ska hålla längre än en sesong. Jag har aldrig kört med vare sig en GT37 eller HX50 , men jag vart rekomenderad av en viss Avesta kille att inte köra med GT37! Därför tar jag hellre en HX50 med 360 lager, som jag dessutom vet hur den beter sig på en setup lik min... | |
| Tack för svaret! Då förstår jag hur du tänker! =) | |
Jeppe W |
Rent generellt, hur mycket skiljer sig livslängden på de olika lagertyperna? |
|
Er det mange som har hat havari på GT serien, siden dere sier dette? Håper jo at GT37`n min holder mere enn en sesong.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.