|
|
|
|---|---|
|
116i provkörd inklusive massor av bilder på Länk //AutoPower.se | |
|
Bra reportage, med plus för bra och stora bilder. Däremot håller jag inte med Johan om att det skulle råda en konkurrans situation mellan MINI och "KlassEttan". Jag har inte heller märkt av några sådana tendenser inne i hallen där det faktiskt i mina ögon har varit personer i 35+ som kikat på Ettan medans MINI har en betydligt yngre målgrupp. Det krävs endel att vara 30+ och åka runt i en knallröd MINI med vita stripes :) Dessutom får du en MINI Coopers S för samma pris som en 118. Som dessutom är bättre utrustad. |
|
|
På en av bilderna finns det ett litet knyte i baksätet... är det extrautrustning? :-) Skumt det där med bränsleförbrukningen... den drar mer än min vid normalkörning! Klockrent reportage - bra jobbat! ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tycker modellen är snygg, var på BMW idag och handlade lite grann och kikade, den är läcker, klart mera positiv känsla än när man såg E60 första gången. Knytet gissar jag är den nya familjemedlem Söderberg. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag tycker 1-serien är en designmässig fullträff och intrycket växer för varje gång man ser den. Och det verkar ju vara en alldeles förträfflig lite bil, om man inte har så höga krav på utrymmen för persontransport. Väntar med spänning på tredörrarsmodellen/coupén, undrar när den kommer? Tror iaf att den kommer att bli ännu läckrare. Ang konkurrenssituationen med MINI så tror jag inte ens att den finns. MINI och 1-serien är ju helt olika koncept, två helt olika väsen som riktar sig till vitt skilda målgrupper. Däremot tror jag att 3-serien har fått lite konkurrens av "lillebror" 1-serien. Många som annars skulle valt en 316/318 men egentligen inte behöver en så pass stor bil väljer nog en 1-serie. MVH |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hmm, tror herrarna ovan har rätt nu sådär i efterhand. fast jag tror inte 1-serien konkurrerar med nya 3-serien, däremot är den säkert en tuff konkurrent till den nuvarande. fast jag skulle nog beakta MINI som en konkurrent om jag vore spekulant, men som jag skrev räknas nog 1-serien som det mer mogna valet. knytet är mycket riktigt vår lilla Olivia, som var 2 månader vid fototillfället. inga problem att få in en maxicosi i bilen, faktiskt lättare än på den XC90 jag har lånat över helgen.... mvh Johan |
| mycket bra provkörning som vanligt :) | |
|
Mkt bra "reportage"! Saknar dock en 1-Serie med en rak sexa under huven! Tror ej att MINI kommer vara en konkurrent, då den är så mkt mindre! För övrigt Fin bil med utvecklings möjligheter! Bara o gratulera bmw för en NY klass etta =) Shake That Ass |
|
|
Slim_m: I september '05 kommer 130i med nya 3-literssexan på 258 hk! MVH |
|
|
Helt klart en riktigt läcker bil. :) //Fredda |
|
|
Stämmer att 130i kommer med nya 3-literssexan. Fast den får 252 hk (enligt säker källa). |
|
Njuren |
OMFG! VR6 konkurent! =O BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.