|
|
|
|---|---|
|
Det kommer ingen värme in i cupen och det går ej att ändra på blåsningen.Det kommer endast kall luft och bara rakt fram!Har provat lufta kylaren,bytt kylarvätska och tog nu bort fläkt motståndet.Men det verkar inte ha något fel..Vet nån vad det kan vara frågan om? | |
|
har du prövat att vrida reglaget bara lite till höger alltså ställa det typ på tio över hoppas du fattar vad jag mena jag e skit dålig på att förklara men jag hade typ liknande problem med min innan jag haja hur man gör hoppas det hjälper lite vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
Kollat att motorn blir varm? dvs att vattensysmetet fungerar som det ska! Att du inte har en paj termostat? Det ser du lätt genom att ha bilen igång i ca 5min och om vatten temp mätaren stannar vid halv, så fungerar termostaten! om den inte gör det, utan stannar kyligare breddgrader... så prova o byt ut den! kostar inte många kr! Annars kan det va värme paketet som laggt av! =( den vågar jag inte ge mig in på då jag inte hur man byter det! Annars kan du nog kolla/byta micro filtret, borde dock inte spela nån roll in i värme alstringen, Men är bra att kolla!! Då måste du riva bort handsfacket, och så sitter den in mot torped väggen bakom "stereon" så att säga! När du tar ut den... så BÖJ inte på filtret då den knäcks lätt! utan var försiktig med den! Böt själv min... och blev förvånad över hur mkt skit det hade samlats där, löv mm... fick ta fram dammsugaren och rengöra ordentligt! + att man får bättre flås mm i hela värme systemet om det är rent och ett fint filter där!! Bara ett bra tips även om inte felet sitter där! Mvh / Micke Shake That Ass |
|
|
Jo termostatet funkar nog,börjar bli nervös att det är som du säger!Att värmepaketet är dött... |
|
|
På E36 sitter det en (eller två?) ventiler som styr värmen till värmepaketet... alltså den ventil som ställs om när du drar reglaget från kallt till varmt (blått till rött) dessa kan kärva och inte öppna helt.. eller inte alls! Har reglaget setat på kallluft för länge utan att "motioneras" över på värme så kan det sega ihop... Jag har samma problem på min men min ger värme, dock bara fisljumet... jag har lokaliserat ventilen men inte bytt den än då jag inte kör min bil vintertid e de ingen kris... Har fått tipset på verkstan att man kan hammra lite lätt på ventilen när man har motorn igång å värmen på fullt... har man tur hoppar dne igång då tydligen... bara å testa. ventilen sitter på vänster sida i motorrummet (framför föraren) iaf. på min bil 323ti -98 /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.