|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
|
Otroligt vilken överoptimisk syn somliga har på sina bilar. Precis som om jag skulle inbilla alla att jag har en suck mot en 328i. Hmm. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hallå? Är det ingen som vill filma lite jämförande acctester?? :) En E30 325 finnes iaf. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
detta var en intressant tråd.....!!!!fortsätt... ///325/// |
|
|
Är det ingen runt om sthml som vill ställa upp mot Nisse Järnet med en 325 e36a? Och någon som filmar? |
|
| Det här utvecklar sig till årets (och nästa?) batalj...325 vs 325.! :) | |
| Min 323 Turbo går på knappt 6 sek | |
|
Som jag sagt. 325 ÄR ingen raket. Har själv kört över 8000 mil nu. Om en E36 325 skulle åka ifrån en E30 325 gör mig inte ett dugg förvånad. Å att en E36 320 skulle vara någorlunda jämn med E30 325 i högre farter är väl inte heller så konstigt med tanke på Cw-värdet. Det registret jag tycker E30 325 är som vassast i är 150-200 km/h på 5:an. Under 100 km/h tycker jag inte den känns sådär värst snabb. Kvick men ingen raket. Låt bataljen fortsätta! :) |
|
|
OM en E36 åker ifrån...? ;) Tvivlar starkt på att någon kommer genomgöra en rättvis jämförelse, eftersom det då krävs 2 st helt original bilar med samma utrustningsnivå osv. Dessutom samma förare, däck, osv. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Du kan ju inte vara helt allvarlig? Tror du allt sånt är exakt lika i alla tester också? Och om man nu jämför allt EXAKT lika så anser iaf jag att dom tiderna lika gärna kan skickas med flygpost till månen. Så relevanta är dom ungefär :P Min bil är iaf helt original motormässigt, fälgar och däck är bytta. Kamera och E30 finns och väntar =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Jag har kört mot en kompis e36 325 93a (En av dom som va på bmwträffen) med min e30 325 88a. Och min e30 gick bättre 1an, 2an, och halva trean sen drog han ifrån!... e36an orkade mer mot slutet, (vi körde 402m) . Bilarna har liknande mods dvs Extractor, avgas, chip, öppetfilter Själv tycker jag e30 är en mycket roligare/busigare bil än e36, som nästan är lite sävlig ;) ENDLESS BRAKES KKR |
|
| Nisse, lexcom. Jag ställer gärna upp på ett race! Ska vi svänga eller bara åka rakt fram? =) | |
|
Intressant diskussion... typ min pappa är starkare än din! Ps. när jag slängde i min E30 320i -85 en M50B25 var det med stor besvikelse jag konstaterade att det var en mycket trist karaktär på de motorerna, 12vent är betydligt rappare i karaktären och mycket roligare att köra. det enda plusset med 24vent är lite mer kraft när man närmar sig 200. när jag gasade mot komppisars 12vent 325or var det med nöd och näppe jag hängde ifrå dem. |
|
|
Micke325: Kul! =) Var bor du? Jag tänkte mest rakt fram i olika intervall. 0-100, 0-200, 100-200 osv. Tycker det låter som om folk med E30 ogillar E36 och tvärtom, så tycker inte jag! Bara så alla vet. Tycker bara det är kul att jämföra och tror att det kan bli relativt jämnt, iaf i lite lägre farter. Kul grej, roligt att filma =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
min gamla e30 va markant snabbare en min e36a som ja har nu men e30 va lite trimad oxå men det ska det jag nog få rätsida på snart:) vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
320-325 |
konstigt att folk .. tycker att det är konstigt att en äldre E30 325 som väger mindre än en E36 325 skulle vara ganska jämna??????????? visseligen har som sagt en E36 325 mer hk nm men väger som alla nya bilar gör lite mera..- för prestanda även om det är mer hk. sen vad siffor säjer m.m skit i det .. det är ju vid race = verligheten som det gäller sen att det står ett en 325 E36 går på 0-100 på 7,8 o en E30 0-100 på 8,5 eller 8,3 så är det ju långt ifrån verkligheten. sen att det beror på förarae m.m självklart... men är en bil mera lätt växlad o lätt körd för gemene man .. så är det ju för att bilen är byggd mera lätt körd= bättre prestana siffror för gemene man... =vanligt bilintresserade folk.då blir en bil piggare ute på gatorna o black rejs.sen att slut farten är högre på en E36 är väl inte så konstigt .. det är ju bara att kolla på den.. E30 är ju platt där fram.. men ändå så bottnar min varvräknare till 6800rpm med en HASTIGETSMÄTAR FART = 230 kmh jag har även en supra mkIII den ska enligt toyota gå på 6,3sek 0-100 men hur i hel --te har dom lyckats med det??? kan säga att min E30 rasta den ganska lätt .. sen kanske dom lite jämnare i fart. har jämnfört många gg.. mätt hastigheter o tider. sen nu när supran är lite uppställd så hänger inte E30 med alls .. i fart men 0-100 så skulle det inte fövåna mej. supran är jävligt svår spakad .med sitt vrid o vikt samt växellådan.. o turbo fördöjninmgen. alltså det kan tänkas att en E30 325a är lättare att köra bra. en E36 kanske är lite svårar att få till bra tider. och det måste ju räknas in .. som ett minus.. jag kan ju inte påstå att min supra går på under 6,3 sek eftersom det gör den orginal o nu är min uppställd.. för jag har inte en chans i helvete att få till det.. o det är ju det som räknas.. vad kan jag. ?? eller vanligt folk. ett toyota lyckades med det .. vette fan.. men vid optimala förhålladen så. men vid ett test på bilsport så uppmättes toyota supra mkIII till 7,15 sek som jag tror är riktigt.. detta orginal. o när jag har gjort prestanda mätningar med min E30 så har min SÄMSTA TID varit 7,7sek... annars ett snitt på 7,4sek. visserligen bonn mätninmgar. med en person som mäter i passagerar stolen. men jag har ju kört ifrån s40 T4 std 850 T5 3tum kombi VR6 fWd 2,9liters 192hk med öppet filter vikt mer än min iaf. ved det gäller VR6 an så hängde han inte alls med 0-201m det gäller samtliga bilar som jag räknar upp. här i texten. sen så jämnförde ja o VR6 an 100kmh o uppåt ..= jämnt till 225kmh unngefär. då min vill lägga av p.g.a övervarvs skydd.. o fattas ork. . men det jag ville säga är att .. bilarna blir tyngre o tyngre med åren o fast hk blir mer så är det inte alltid .. det räcker för att spöa en fräsch föregångare. som väger mindre o kanske är mera lätt körd . man känner ju verkligen allt i en E30. men att det inte ska räknas tycker jag är fel.. är bilen lätt körd så är den det o det ska tas med i breäkningar .. = vanliga rejs 0-201 m eller 0-402m m.m 0-100.. m.m ps vad jag vet o sett av erfarenhet o själv varit med i polarens VR 6 a så drar han jämnt med BMW 325 .. men en gång så drog han en .. men den var cab ,, jag var själv med o antog att det måste berott på att en e36 325 cab väger mera.. den hade inte en chans i fart iaf. vi prata me ägaren efter .. han försökte lura oss o sa att hans var en 320.. men sen fick vi han att erkänna. vill inte klanka ner på E36 ,, hade jag haft råd så kanske jag hade köpte en sån.. men försäkringen .. jämnfört me prestanda.. går inte hand i hand riktigt. E36 går mkt bra.. sen går det INTE att jämnföra 325 E36 med 328 E36 eftersom det är ganska givet vad som händer .. samma kaross med med större maksin ..., hmmmm *suck* ha de bra garbbar .. håll sams nu .. jag vill inte bråka .. bara väcka tankar .. o dela med av erfarenheter. jag hade INTE blivit förvånad om (nissejärnet) E30 325 går ganska jämnt med en E36 325 sen kanske E36 an drar lite ifrån i fart .. d bör den ju göra . men man ska aldrig säga aldrig. min bil går inte riktigt att jämnföras eftersom min INTE är oginal bil.. 320 me 325/525maskin 12vent. sen så fattas min inredings matta p.g.a rost lagning. = mindre vikt . sen är nog 320 drivlinan annorlunda. MVH Johannes Supra MKIII |
| En 325 e36 har aldrig lyckats blåsa förbi mig i allfall... Har även provat att köra mot en 328 e36(otroligt kass förare) men de gick även där :] | |
|
Jag får väl lägga min kära 1500kg e36:a på stoppet å kämpa mot någon e30 325:a då... ;)... Dock så blir de test mot kusinen i vår.. 320 drivlina och en vässad 325 motor.. tror jag vinner :P.. |
|
| amen de e gött uffe! :D.. rock n roll på stan ;P | |
| Hej, nu har jag infærskaffat mig en M3:a så nu blir det att testa i sommar hur pass bra eller dåligt min E30 325 går... Ska øven testa mot min 325iX i den har jag iaf trimkam... | |
|
Väcker upp en gammal tråd, för idag har jag testat min 325a lite gran med en G tech från Mr Dyno av senaste modell. G techen är testad av utlänska tidningar och visat sig mycket tillfölitlig, differanser på några 100 delar hit eller dit har uppmätts. Min 325a vägde med mig i, i dag 1170 kg (20l bensin), bilen har en förarstol som är 11 kg lättare än orginal, ett avgassystem 2,5" med en 3" ljudämpare utan katt som är 19 kg lättare, förutom stora M vingen har bilen ingen utrustning och saknar servo. Enligt tidigare ägare är bilen chippad, dock går övervarvningsskyddet i vid 6700 som normalt, luftfilter är orginal men burken är lite mer öppnad. Däcken är dubbade Michelin Ivalo 175-14, diffen är svetsad, bilen har gått 20800 mil. Alla som provat den är imponerade över hur bra den går. Dom första försöken gav tider på mitten 8or med massa hjulspinn, men efter ca 30 försök och laborerande med startvarv, växligsvarv, gaspådrag efter växling mm så sattes tiden 6,75 sek 0-62 mph. Hurvida det här är FAKTA eller inte skiter jag i, kul är det iaf !! Nisse järnet: Vi kanske kan täffas nån gång och köra lite tider !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.