|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Ja, det ska ju handla om hur bilarna had gått när dom rullade av bandet och va helt nya och orginal, och då testas av samme förare. Annars om man plockar bort grejer och bilen blir lättare blir det ju genast helt fel. Men kolla på länken nån la upp från nån tysk bil tidning. Där gjorde väl e30n 0-100 på 7,7sek. Finns det nån snabbare mätning på en E36a? |
|
|
Javisst, jag mätte min bil 0-100 på 5,7s. Min vänner Bill och Bull såg på också, så det råder inget tvivel om saken. Förresten så tror jag att E36 325i är snabbare än E46 330i också. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| jaja.. Ska bygga E30 turbo i vinter den lär åka ifrån 325 E36 i alla fall =) Hade bra allihopa å God Jul får man snart säga.... | |
|
Helt rätt, ja ska me köra turbo. Det blir kul, då kan m3orna hälsa hem också :) God jul som sagt ;) |
|
|
Olof: Nej nej, men 10l bensa är väl tillräckligt? Givetvis måste man ju ha förare också :P Ingen som vet vad en E36 utan förare och med lite bensin i väger i verkligheten då? Nu fattar jag inte? Hur mkt har jag rippat min bil? Är vikten du uppgav för E36 med förare och full tank? Försöker argumentera? Vi diskuterar ju :) Kul att jämföra, att bara kolla på papper är inte min grej. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Olof: Du verkar inte ha så mkt att tillföra? Tycker du diskussionen är löjlig så är det bara ge fan i att läsa tråden och låta oss som tycker det är kul att snacka och jämföra göra det ifred :) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
jag sitter bara och läser den diskus,....jag tycker den är bra ...men jag har inget att skriva....fortsätt på den här tråden .... ///325/// |
|
|
Tycker att denn diskussionen var lite löjlig. Visst borde en std 325 e36 gå bättre än en gammal 325 e30. Om man gör flera tester 0-100 med samma förare varje bil.. Däremot tror jag nog att en lite smått vässad 325 e30 kan piska en nyare 325 då pratar jag om avgas, och filter som ger runt kanske 10 hk om det är rätt anpassat till motor osv. Efter 100 borde det bli svårare för en äldre bmw med högre luftmotstånd och annan utväxling. |
|
| Någon som vill prova?? | |
svintoleffe |
Jag vet efter som att jag har kört så. m,en jag skulle aldrig tveka o pröva igen heller så. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| Hur kan man tycka att en E36 325 är TRÅKIG att köra? | |
|
Jag vill också gasa mot en E36, för skoj skull =) Skitsamma om man vinner/förlorar. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
| Då e det väl bara att styra upp ett race så att det blir svart på vitt...? | |
svintoleffe |
LexCom.. Jag har gjort det svart på vitt, men det finns många som inte verkar tro på det, men jag vet , eftyer som att jag körde, o runt en 500 pers, kollade så. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
de måste va din el-fläkt som gör att du åker ifrån e36or bara den ger ju typ 1-1,5 hk vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
| För Guds skull... E30 325 är underbart roliga bilar att köra men absolut inte några raketer. Från 100 och uppåt hänger vilken E36 320 som helst med. En E36 325 borde vara avsevärt mycket snabbare än dito E30. Jämförs toppfarterna blir det än mer uppenbart att det är 320 som är likartad i högre fart. | |
| Bjoerck: Nu är du ute och cyklar. | |
|
Säg inte det Nyström L: De erfarenheter jag har av 320 E36 är att den är långsam på de två lägsta växlarna men därefter är den hyffsat snabb. Vad det gäller E30 tycker jag det omvända förhållandet råder. Luftmotståndet tar ut sin rätt. Toppfarten för både E36 320 och E30 325 är kring 215 km/h. En 325 E36 borde ha betydligt snabbare acc än E30 325 i hög fart då toppfarten för E36 325 är nästan 235 knutar. Ingen exakt vetenskap men jag vill belysa att det är stor prestandaskillnad mellan 325 i E30 och E36-utförande. |
|
|
Mja bjoerk, en 320 e36 har inte mkt att hämta mot en e30 325 faktiskt. Nu har jag ALDRIG åkt i en orginal 325 e30. De 325or som mina två kompisar har är chippade, men det ger ju inte specielt mkt. En 325 e36 blir inte av med en e30 så lätt.. Jag vet inte hur de går helt orginal, men kan tänka mig att det är ganska lika. Kompisens chippade/avgassysstem/extraktor e30 325 åkte vi nästan exakt lika mot en Impreza ~110-180 på e18. Jag var själv med i bilen och det var inte mkt alls imprezan gled ifrån. Så att de är slöa efter 100 är inte sant! |
|
| P3r: Impreza är inte någon särskilt snabb bil i höga farter. Har kört flera och alltid reagerat över hur de kroknar i högre fart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.