|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Den 21/8 är det dags igen. 2005 blir ännu mer speciellt då det är 10 års jubileum för Z3:an ....och 3 års jubileum for Z4:n ;) Ni som tidigare har sett bilder på hundratals Z:or från tidigare Z-träffar i Schweiz vet vad det handlar om. Europas största Z-flock ska samlas igen. Länk Diskussion, information, och hur man ska anmäla sig: Länk | |
|
Det är någonting som jag skulle kunna tänka mig! ta biltåget Hamburg-Basel för att inte köra mil i onödan och sedan en lång weekend med bilen i Alperna. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Biltåg???????? Vart tog "BMW för att Du älskar att köra" vägen?? Jag är givetvis på, men något tåg kommer inte Monstret att få åka. I augusti lär jag dessutom ha enorm autobahn abstinens om jag inte åker ned tidigare. Det gick ju dessutom inte att köra ordentligt i somras pga slut dämp och felmonterad framvagn. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
AUTOBAHN !! Kom igen Z3c4ever... AUTOBAHN !! |
|
|
Det här vill jag vara med på! Någon som vill ha en co-driver? :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
vad? köra? näää jag vill inte ha en "långlmilare" :-) Dessutom så kan man inte få dricka det goda tyska öl om man kör bil . Jag kör ner till Hamburg, sen får det vara nog tills man stigit av tåget på gränsen till CH. Sedan bli det att rejsa :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Fy fan va fett!!! Det verkar nästan som att Coupé är lite ute där... tur att man inte hade råd till ett tak då =) No turboshit, just real power! |
|
|
Jag står delad, visst vill man smaka det tyska ölet och inte vill jag få en massa onödiga mil på mätare, men att missa autobahn, ja det vet e sjutton om jag vill. I övrigt så låter det som en trevlig tillställning, är riktigt sugen. Z3MPOWER |
|
|
Tror ni dom märker om man smyger in med en 325ic 88:a?? ___Piff___ |
|
|
Pirelli86: Du lär nog sticka ut lite bland Zorna, så ja, de märker dig nog :) Att bara åka dit och titta lär inte vara några problem! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ölen är väl inga problem, man får turas om med tjejen om vem som kör!!! Missa autobahn för att spara 200mil.. nej tack!! Det verkar bli en hel del bilar. Vi är dessutom välkomna att hänga på engelsmännens konvoy, vi som kör då alltså... :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Fan va kul det hade varit att köra ner o va med... Nån som har nån aning om när första samt sista anmälningsdatum är? Letade i länkarna men hittade inte det nånstans. Jag är ju sån att jag aldrig vet vad som händer i mitt liv så därför vill jag ju typ anmäla mig så sent som möjligt :) /Magnus |
|
|
Caspar: vad menar du att m,an ska ta färjan till England först för att haka på kidney-pie-ätarna ner till CH ? Richard: dewt är gott om autobahn ner till Hamburg :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3 Magnus, Mer information kommer efter hand. Håll ögonen öppna bara. Caspar, En stor Z-flock på autobahn hade varit en skön syn. |
|
|
Z3c: Näe inte åka till England, men mötas upp i Norra Tyskland tror jag är tanken. Även engelsmännen lär åka autobahn ned. Franska vägarna är lite väl dyra för många (jag älskar dem dock) Gott om autobahn till Hamburg??? Mellan Puttgarten och Hamburg är det ca 10 mil autobahn och mellan Kiel och Hamburg ca 8. Det är dessutom aaltid extremt mycket trafik där så.. Näee. Södra tyskland har de bästa (minst trafikerade/under renovering) vägarna och då har bilen blivit lagom varm också!! :-) Givetvis gör alla som de vill. Jag kanske inte ens åker med flovken ned utan ansluter i Schweiz från andra hållet, kombinerar med semestern helt enkelt. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Citat "Den 21/8 är det dags igen. 2005 blir ännu mer speciellt då det är 10 års jubileum för Z3:an ....och 3 års jubileum for Z4:n ;)" Hobbe: Inga minisar som får föla med ??? |
|
|
Tjena MINI-Martin ! Kul att du hittat fram till modell större forumet, speciellt då till Z-flocken. Träffen är för Z:or, men om en MINI hänger på tror jag inte någon opponerar sig. Ni är ju så små och gulliga ;) |
|
|
Det var väl något år sedan jag var inne här senast ;) .... Ja vi sitter och funderar på nån bilträff i europa samt GP i tyskland ( förmodligen Hockenheim då det passar bra med semester den tiden). PS jag trodde du inte ville ha med mig då jag rastar dig vid rödljusen !! Aero paketen på z4orna väger ju en hel del =) |
|
|
Martin lille, nu har du drömt igen ;) Det blir säkert lite körning kommande vår och sommar på någon eller några av Europas banor. Inte för att titta utan för att köra :) Håll ögonen på MINI-forumet så får du mer information vad det lider Vi kanske skulle arrangera någon bankörning för Z-flocken och MINI-svärmen tillsammans i Sverige senare ? |
|
| tycker jag låter bra... vi får se hur det bli med gotland =) | |
|
Här är lite fler bilder från förra årets Swiss Rally: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.