|
|
|
|---|---|
|
Har en 540 touring som någon moterat dragkrok på. Jag har inte den tolvpoliga kontakten, bara en vanlig kontakt försedd med ström via strömtjuvar. Har samtidigt felmeddelanden på skyltbelysning, bromsljus, bakljus samt halvljus. Kan detta ha nåt samband? Får LKM:en nåt bryt pga strömtjuvarna? | |
|
Ja, LKM brukar inte gilla sådana fulkopplingar... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jaha, då undrar man ju hur det kommer sig? Om ingenting är inkopplat på strömtjuvarna bör väl LKM inte känna att det är nåt fel? Och varför varning på halvljus? Monterade "Angel Eyes" från Schmiedman i helgen med nya lampor. Blev ingen skillnad på check control. Det har hänt att den inte varnat, då visar den "check control OK" vid test. Mycke´nu. |
|
|
Ok, varningarna borde inte komma utan inkopplad förbrukare. Det kan vara en avnött kabelstam till baklyckan som orsakar felen. Är det en E39 du har? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik w: Nej det är en E34. Skall kanske tillägga att alla lampor fungerar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur ser det ut i dragkontakten ??, ärgigt, skit och fukt som leder över, brukar ju vara ett vanligt fel..som ställer till det. ///MVH Hasso Länk |
|
Har du höjdjustering på halvljuset? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Yes jag har höjdjustering på ljuset |
|
|
Läs detta: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OK, det blir till att koppla loss motorerna till att börja med. Typiskt att man frågar för sent. hade jag vetat om detta hade jag nog inte gjort mig besväret att flytta över dom till dom nya lyktorna. Kan förresten meddela att den på vänster sida inte hamnar rätt i hållaren på mina lysen då huvudbroms cylinder kommer i vägen. Motorn kan bara sitta på ett sätt i hållaren och blir felvänd i dom nya lyktorna. Kompletta lyktor med angeleyes till e34:an kostade 3300:- på plats i Sundsvall. Fick bra service hos Schmiedman i Danmark. Tack för all hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.