AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

Lokalisering av Fuelpump-relay

mo
29
monsen
525i 24v -90
Idag startet ikke bilen og jeg registrerte at bensinpumpen ikke starter. Har ikke hatt noen tidligere symptomer på at pumpen er dårlig. Hver gang nåe man slår på tenningen, så skal bensinpumpen starte og gå i 1-2sek, men nå kan jeg ikke høre at den starter. Har sjekket sikring nr.23 for Fuelpump, men den er iorden. Så da er spørsmålet;
Hvor ligger relet for pumpen?
Hvordan kommer jeg til bensinpumpen; Må jeg under bilen, Må bensintanken tas løs, kommer jeg til via bagasjerommet/under baksetet?
Hvordan feilsøker jeg mot bensinpumpen?

1990 BMW 525i 24v M50

--
Best regard,
Ronny Simonsen
BMW 525i -90 (M50/S1)
Nå: 241000km
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Bränslepumpen kommer du åt via bagageutrymmet. Lyft på mattan och du ser en lucka på höger sida. Skruva bort skruvarna och lyft på locket. Där sitter tankarmaturen fastskruvad med ett plastlock.

Bränslepumpsrelät sitter i motorrummet på passagerarsidan, mot torpedväggen sitter en svart plast låda. Skruva bort locket och du ser relät. Det översta av de 2 eller 3 som sitter där.

Kolla också in följande länk:

Länk
mo
29
monsen
525i 24v -90
Takker for svar!
Det var ikke relèet, for jeg byttet om på de to orange relèene uten at det hjalp. Skal måle spenning senere idag, siden jeg må være to for å gjøre jobben. Bake på bensinpumpen, så er det flere tilkoblinger! Er det noen som vet hva som er hva på pluggen til bensinpumpen? 2ledninger går til pumpen, men det går vel 2-3ledninger til bensinmåleren!? Hvilken er til hva!?

--
Best regard,
Ronny Simonsen
BMW 525i -90 (M50/S1)
Nå: 241000km
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.