AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

Erfarenheter med Philips Vision Plus ?

341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Tänkte byta lampor på min E46:a och undrar om någon har erfarenheter av Philips Vision Plus?
Vart köper man dessa (bor i Örebro)?
Måste man köpa 4 st om man ska ha dem till både
hel resp halvljus?
Passar de bäst som hel eller halvljus ?
Övriga förslag på lampor ?

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Visionplus är nog det bästa du kan ha när det gäller Halogenlampor hade H7 på min 528 samt har det på helljuset på 540 och även H4 på MB.
Det finns att köpa på de flesta ställen som säljer lampor, även mackar, hittade mina för två år sedan på Hydro för halva priset i nån drive. (handlade på mig en och annan 2pk då)
Osram silverstar är inte lika stark i ljuset, hade en av var för att testa.
Philips +30% premium lyser bättre än Osram och inte alls stor skillnad mot Vision+50%.
Så kör du med Vision rakt över så ser du så bra du kan med de förutsättningar som finns.

///MVH Hasso
Länk
Jag kan varmt rekommendera dessa lampor.
Jag körde med dom både på hel och halvlljus på min 328, resultatet är ett riktigt lyft mot standardlampor.
De borde gå att köpa på autoexperten men även preem osv.
Givetvis blir det bäst resultat om du kör dem både på hel och halvljus, men givetvis måste man inte.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejs!

Tack för de goda råden Hasso och Wendtan.
Då får det bli ett par sådana.

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan bara hålla med om att det är bra lampor!
Philips är nog det "vassaste" märket just nu när det gäller billampor.
De lyser starkt och inte minst har de mycket bra precision när det gäller placeringen av glödtråden, vilket ger bra ljusflöde och korrekt ljusbild.

Ytterligare ett alternativ utöver ovanstående förslag som fungerar bra, är GE Megalight +50%, finns bland annat hos Clas Ohlsson och hos OK.

Enda nackdelen med så kallade plus-lampor förutom priset, är att livslängden är något kortare än för vanliga lampor.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Håller med, kalaslampor! Har vision plus i helljuset på e36:an och VILKEN skillnad! största fördelen är att vägmärken och reflexer syns bra mycket bättre! rekommenderas!

Johan B: hur mycket skiljer det i brinntid mellan dessa lampor och vanliga lampor?

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.