|
|
|
|---|---|
| Finns det någon som har erfarenhet om slangvärmare till en 750ia-99. Vad kan det kosta? Är det svårt att montera? | |
|
Snacka med Perre på Bil&Motorteknik 087110687. Han har en lösning som jag inte vet om nån annan som gör+ att han är sthlms bästa bmwmek gör det inte hela sämre. Asken |
|
|
Asken, du får gärna tala om här lite snabbt vad han har för lösning, så kanske han blir mindre nerringd av alla V12 ägare här på forumet :) Jag vill inte heller ringa och ställa frågor till honom, när jag mest troligt inte tänker köra 100x2 mil för att låta hans firma fixa det sedan. Men skulle vara kul att veta om det är slang/olje/block värmare som ingår i hans lösning? |
|
|
Johan_S du har mail ! ///MVH TONY |
|
|
Nej Johan det kan du glömma för det är en lösning som B&Mteknik har funnit ut och jag tänker inte bryta det förtroendet. Mvh Asken |
|
|
Asken, jag misstänkte det och var inte ute efter lösningen i detalj, utan ville bara veta om dom värmer vattnet, blocket eller oljan. Så mycket borde väl vara OK att avslöja? Varför jag var nyfiken är för att jag själv ska få en oljevärmare monterad, vilket en bekant gjort på sin för drygt ett år sedan med gott resultat. Kul att veta om samma lösning används av flera och om det fungerar bra även för dom. Kan även vara kul att veta om det i praktiken är möjligt med annan lösning, t.ex. slangvärmare. Eventuellt för att komplettera oljevärmaren i framtiden. Jag antar att en eventuell spekulant på deras lösning åtminstone får veta i stora drag vad det går ut på, innan man tar ett beslut om något sådant. Och varför jag frågar denna enkla fråga här, var ju för att inte belasta denna Perre med onödiga samtal. Phiber: Tackar! |
|
|
Vill bara flika in och säga att Perre (som kan allt om BMW) är trevlig och tillmötesgående - men han är oftast vansinnigt upptagen, man har inte många minuter på sig när man ringer. /Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.