|
|
|
|---|---|
|
Vill ha lite fränare ljud ur motorn, funderar på att byta ut bakre dämparn mot ett 3" rör... eller kanske ta bort främre dämparn istället, förslag mottages gärna-bara det e billigt! snart e leksaken klar för att åka med...snart... Bilen var säkert fin en gång i tiden... innan jag köpte den! | |
|
En kompis tog bort sista burken på sin 320i och ersatte det med ett rör, klart ljudet var fränt i början men i längen var det olidligt, plus att bilen kändes mycket slöare. På min 323 sitter det bara en slutdämpare från simons på och det låter fräckt, så där lagom rejsigt :) |
|
|
håller med jonasjonas! på min e36 sitter där bara en dämpare bak, så den byttes mot en simons och det låter riktigt bra! e30'in tänkte jag befria från första dämparen men sket i det då den knappt dämpar ngt, den bakersta dämpar mer! så jag tog helt enkelt ett borr och borrade ett 2" hål till brevid det befintliga, och sen borrar man sönder det röret som går inne i dämparen så mycket som det bara går, sen svetsade jag på 2 st 2" slutrör (kapade väck det som satt där innan) och det blev rätt bra med tanke på kostnaden (2" rör 80 kr, 2 timmars jobb ca) MVH Johan K |
|
|
smart gjort bmwfreaken!!!!!! ///325/// |
|
|
kanske blir till o byta bakre burken då... Bilen var säkert fin en gång i tiden... innan jag köpte den! |
|
|
tack så mycket Jonte :) ville inte lägga en hel förmögenhet på vinterbilen ju..men det låter som om man hade haft en dyrt sportsystem tycker jag :) MVH Johan K |
|
SpineKracker |
Länk Läs det innan ni börjar ta bort dämpare och dylika ingrepp. /P A E30, för att man vill. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.