AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
778

325ti-Värdering önskas

Jag skulle vilja veta vad man skall ge för en 325ti -01. Bilen är svensksåld, en ägare, 6000 mil, läder,sportstolar,elstolar,taklucka,multiratt etc. Bilen är svart. Skulle det vara för mycket att ge 150-160' för en sådan vagn?
150 tkr är ett rimligt pris jag skulle inte vara missnöjd med det priset, kikade in på BMW.de där dom flesta ligger på 150-160tkr två stycken kostar ca 125tkr men dom är röda och gått längre en ditt ex.

Mvh Stephan
På bytbil.com ligger motsvarande bilar på ca 165'-215' (!) kr. De flesta ligger kring 170'-175' så där någonstans ska den visst ligga om den står hos en handlare. Vid en privataffär låter 150'-160' som ett rimligt pris.

MVH
Mo
176
Moe
Cykel
Är det denna ?

Länk

Om du kan få den för runt 150kkr så måste det väll ses som en riktig god affär då den är extrautrustad för omkrig 120kkr (!)

Jag är lite jävig men rekommenderar e46 compacten varmt, riktigt riktigt bra och skoj bil :-) !
Läste precis lite gamla trådar och kom underfund med att den nya 3-serien kommer ju till våren. Detta lär ju innebära rejäla värdeminskningar på "gamla" 3-serien, e46, så man kanske borde vänta till dess. Eller värdet kanske påverkas först när den nya 3:an kommer ut på beg-marknaden 1-2 år efter introduktionen. Någon som har kommentarer eller synpunkter till mitt resonemang?? Man vill ju inte köpa bil vid fel tidpunkt..
Compacten kommer att läggas ned inom en snar framtid, till våren tror jag men är inte helt säker. Hur som helst blir det under nästa år och detta kommer troligtvis att påverka andrahandsvärdet negativt.

Och nästa höst kommer 1-serien ut på begagnatmarknaden vilket även det kan underminera priserna på beg e46 compact.

Jag tror att en beg 325 ti kommer att vara betydligtplånboksvänligare om drygt ett år. Kommer inte att vara lika värdebeständig som övriga 3-serie.

MVH
Mo
176
Moe
Cykel
Dock är ju redan 1-serien lanserad, vilket jag tror påverkat beg-priset på compacten till viss del, då 1-serien är den som främst ersätter compacten.

En sak som är värd också att ha i åtanke är att någon ersättare för 325ti inte kommer förrän sept/hösten 2005 då 1-serien med de nya 6:orna lanseras. Jag ska byta min compact mot en 1-serie senare, men som jag ser det kommer det bli tidigast sommaren 2006 när de första 1-serie bilarna med 6:a kommer ut på begagnat marknaden. (Jag är väldigt tveksam om 120 konkurrerar med 325ti om köpare, många bmw-ägare kräver 6:a liksom jag, och där finns det inget alternativ än på etag).

3-serie compacten läggs ned med övriga 3-serien. Jag tror inte heller övriga 3-serien kommer vara särskilt värdebeständig när nya tre-serien kommer.

En sak är säker, desto längre du väntar desto billigare blir det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.