|
|
|
|---|---|
|
Har man nåt att vinna på att ta bort katen på en M-Roadster? (321-hästarn) vidare till den motorn, finns det nån simpel chipstrimmning att tillgå? NöjesProfilen | |
Bumse-man |
menar du allvar?? |
|
Har du problem med det? Var ligger problemet i så fall? Kom bara med att den går tillräckligt bra orginal... And for the record, jag är inte ute efter att idiottrimma, turbo, kompressor är helt bannlyst...men 30 hk till vore inte fel. NöjesProfilen |
|
|
Tack för svaret 330! vanosmotorn är ju ett litet mästerverk, så frågan är om dom inte fått till katen väldigt bra? Tjänar man nåt på att ta bort den? Risken att polisen lägger sig på backen för att kolla om den finns där, den tar jag. Sen låter det här med ferrita och &co lite väl dyrt just nu... NöjesProfilen |
|
|
har nån någonsin varit med om att harryhaffa kollat så katten sitter kvar på bilen .....inte jag iallafall. mvh/Robban |
|
|
Jodå! Jag har blivit kollad flera gånger. //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
Bumse-man |
det är så liten vinst att dumpa katten. moderna katalysatorer har såpass bra flöde att det inte längre lönar sej. annat är det på en gammal volvo där man kan tjäna 25-30 hk rakt av. bmw skulle aldrig släppa iväg en så fin och välplanderad motor med en sådan flaskhals. ps, hoppas du inte tog illa upp för mitt första inlägg ds. |
|
Va? Sitter det racekatt på den från fabrik ? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
Bumse-man |
nej, men katten som sitter duger gott. skulle hällre sattsa på kammar och chip. vidare så skitar vi ner nog som vi gör. |
|
enligt alpina,hamann så är katten till nya m3 motorn optimerad,så tar man bort den blir det mindre hästkrafter eftersom en sugmotor ska ha ett visst motstånd, däremot en turbosnurra är det bättre med friare flöde helgonet |
|
|
det är lugnt bumse.... Hm det här verkar vara ett både omständigt och dyrt projekt (att få 30 hk till)..... NöjesProfilen |
|
|
Jo du vet 330, i bekantskapskretsen (bland dom som har bilar värda namnet) , så ligger jag sist i prestandaligan....iof så har jag billigaste bilen också.... Därav HK-jakten...eller vrid för den delen. H&S, finns det nån hemsida? wetterauer.de verkar ha nåt också, men man far ju inte till tyskland för att montera ett chip för 10 papp. NöjesProfilen |
|
|
Jag kan rekomendera khöler,Har själv skaffat kattersättnings system av honom+ett G-power system samt att jag köpt ett chip av honom.Och har ett groteskt stort luftfilter.Chippet är ej monterat ännu men jag tcker botten draget blev bättre med kattersättaren. khöler sa att dom har testat på M3 med ca 8-12hk vinst MMMM3 |
|
|
Wetterauer.de har en återförsäljare i Uppsala, Bildelsimporten... d kan juh va nåt om du inte vill åka till tyskland =) www.bildelsimporten.se /CD |
|
|
NöjesProfilen: Gör följande åk till Jürgen Weis (JW Racing) i haninge kolla med honom vad du skall göra, så har du nog snart en bil som åker ifrån bekantskapskretsen. Mvh "Starre" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.