|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta bakre dämpare på min M5 -91 Men det är nivåreglering på dom dämparna som sitter där nu.. Frågan är då.. Hur gör man för att kopla ur nivåregleringen? Kan man bara plugga igen slangarna som går till dämparna eller kan man koppla förbi på något sått.. Har även hört taklas om att man ska kunna byta servo pump till en som kommer från t.ex 535. och sen bara ta bort alla slangar och behållare som går till dämparna bak.. Så hur gör man då?? | |
| Varför vill du byta? | |
| Jag vil byta för att ena dämparen läker =( | |
| Ok, då förstår jag att du vill byta. Du kan söka här på forumet, det finns flera som har bytt på sina M5or. | |
|
Jag har sökt men hittar ingen som kan säga att de bytt och hur man ska göra, endast flera som säger att eventuellt kan man göra si och eventuellt så, vill ju veta hur och inte vad vissa tror, måste ju finnas de som gjort detta. /Micke BmwCS nr 05419 |
|
|
Det sitter samma system på E32 & E34, gör en ny sökning så bör du hitta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Köp ett friskt M5-fjäderben från skroten istället, bolt-on och färdigt till ett bra pris och utan krångel och du har dessutom den utmärkta nivåregleringen kvar (som är standard på alla M5 E34). -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Är det inge som VET hur man ska göra? Har letat igenom hela forumet. Men kan inte hitta att någon har skrivit om hur man ska göra.. Om det är någon som har stt det kan väl skriva en länk så att jag hittar |
|
|
Sökte på läckande AND nivåreglering och hittade följande som jag tycker är matnyttigt Länk och i den hittade jag denna Länk Till hjälp? Letat eftersom jag själv precis drabbats av en läckande dämpare bak.. 5100:- i styckepris kan jag meddela :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.