|
|
|
|---|---|
|
Har köpt titan ineriörlister till min 540 E39 men får inte loss 2 skruvar under armstödet med telefonen i så jag undrar om någon vet hur man tar bort armstödet för att komma åt dessa, har sökt på tidigare inlägg men hittade inget. M.v.h Micke BmwCS nr 05419 | |
|
Hmm ingen här som visste? Jaja nu är det fixat iallafall och det blev kanon, gillade inte trälisterna nåt vidare. /Micke BmwCS nr 05419 |
|
|
Hej! Jag skulle gärna vilja ta del av hur du gjorde för att få bort konsollen kring växelspaken på E39. Ska ta av och lacka. Är också trött på trälisterna :-) |
|
| Runt växelspaken så lossar du på skinndamasken och lyfter den rakt upp. Du lyfter även upp det som ligger runt spaken som dämpning(?). Sedan skruvar du bort skruvarna som sitter längst upp i högra resp. vänstra hörnet. Sedan sitter det en precis vid nedersta kanten av "hålet" efter damasken. Efter det så ploppar du upp varningstriangel-knappen och låsknappen. Under varningstriangeln sitter det en skruv. Lossa sedan sladdar från de två plus en till. Även en längst fram till vänster som du får dra uppåt för att lossar ur fästet och sedan koppla isär. Efter det får du öppna armstödsfacket och försöka lyfta upp "skålen" inuti, vilket du gör med en skruvmejsel precis där gångjärnen sitter där bak. Skruva loss de två skruvar som håller fast myntfacket. Sedan är det bara att lyfta upp panelen framifrån. Lossa efter det 8 skruvar som håller fast den svarta plattan med träpanelen. | |
|
Hittade denna länken innan jag fick ditt tips men tack iaf. Länk Det var lite bökigt men nu är allt av och ska lackas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.