|
|
|
|---|---|
|
Hej märkte nu några ggr att min bil luktar mkt bensin...efter att man åker en stund märken man när man har stannat upp. e36 325.. nån som har råkat ut för detta/vet? | |
|
den motorn har små korta bränsleslangar kring insuget, på sopparälsen, kolla de. en i bakre del och en i främre delen under insugslimpan. Har fått byta många av de på äldre M40 och M50 motorer ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
jag har varit och tittat/luktat.verkar vara under bilen...(kunde ej titta pga snön..) vad går där nere?(slang/rör?) |
|
|
ok, där går bränslerör från tanken, tur o retur, det kan även vara så enkelt som en slangklämma t.ex. på bränslefiltret... åk till en GDS hall och lyft upp bilen och lokalisera läckan ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
ok..tackar.. |
|
| Jag har haft ett sånt problem men bara när jag tankade lite över 30liter för det va ett litet litet hål i tanken som läckte man kunde knappt hitta de... | |
|
ett typiskt problem med bmw 3-serien: bränslepumpen när man kör jättesnabbt så arbetar pumpen i extrema lägen o till slut får man den här lukten om d e bränslepumpen så kan man fixa både reservdelen o jobbet för ca 1000 spenn på en vanlig verkstad |
|
|
jadeland78: E46 har plasttank, du pratar förmodligen om rosthål ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.