|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar vad som är skillnaden på ASC och ACS+T? Ebligt insruktionsboken som är tysk kunde man välja båda två medan den svenska bara fanns med ASC+T? Och hur vet man vilket man har? MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla | |
|
Läs mina inlägg här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Förstår inte riktigt :s BMW - Die Deutsche Kraftwagen |
|
|
Vad är det du inte förstår? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hur vet man vilket man har? MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen |
|
|
grizzli: Gör så här, ta bort sitsdynan i baksätet (bara att lyfta rakt upp). Därunder skall du finna en lapp med utrustnings specifikationen för just din 320. Denna lapp är utskriven med en sk "traktorskrivare" dvs att den har en massa hål i ytterkanterna. På denna specifikationslista står det bla tillverkningsdatum, fabrik, färgkod mm samt samtliga utrustningskoder. Om du har kod 214 så har du ASC+T, om det däremot står 213 så har du ASC. Detta gäller förstås bara om ingen redan har varit framme och plockat bort den. Annars så står utrustningskoderna ibland på första sidan av serviceboken. Du kan även få reda utrustningspecifikationen om du åker till BMW och ber dem knappa in chassinumret till din bil. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Men kostar inte det typ 100 spän för importbilar att å utrustningslista ? Har hört det iaf :O BMW - Die Deutsche Kraftwagen |
|
|
grizzli: Vet ej, på min sv-sålda hittade jag lappen under baksätet. Med största sannolikhet finns lappen kvar även på din pappas 320, väldigt få känner till att lappen finns där. Förutom lappen brukar det vara gott om växelmynt där under :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
hehe jo det visste jag att den satt där men inte vad den betyde;) men där stod varken 213 eller 214 men bilen har ASC eller ASC+T Kan det har varit standard på 320 i Tyskland 96? Det som fanns var: 0243 0465 0488 0494 0498 0801 MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen |
|
|
ASC eller ASC+T var inte standard på tyska E36 1996. Jag har sett flera importerade 328 96:or utan ASC+-T. De blev standard på svensksålda E39 from 1996 samt 328 1997 i och med faceliften. Om lappen du fann saknar utrustningskod 213 eller 214 saknar den denna finess, om lappen är original dvs. Stämmer chassinr och färgkod på lappen med bilens? För övriga koder kolla denna länk Länk Har du den gula ASC lampan i form av en varningstriangel (tänds vid start men släcks sedan) i instrumenthuset? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Lappen stämmre överens med chssinumret i motorrummet. Och jag lampan tänds när bilen startar men släcks sedan, men jag vet att den har funktion för jag har själv varit med och provat den. MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Tar upp en gammal tråd igen ;-) Ingen som vet varför det inte fanns med på utrustningslistan? Kan de ha missat det på något sett? Har eltaklucka också men den fanns inte heller med. MVH///Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.