|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Köpte tidigare i veckan en 750iAL -91. Mkt trevlig bil. Just nu håller jag på att byta lampor i instumenteringen. Så nu undrar jag vilka knappar och reglage som skall lysa? Märkte att edc knappen inte lös samt automat-väljar knappen (S, E, M). Testade att plocka i sär båda för att byta lampa, men de gick bara sönder =( Så jag får beställa nya... Dyrt :( Har kollat runt lite i övrigt på instrumenten. Skall t.ex. svankstöds knappen för förarstolarna lysa? Vore logiskt eftersom sitsvärme reglagen lyser. Hur byter man i så fall svankstödsknappen? Tacksam för svar! Mvh Tobias | |
|
Hej har för mej att de är bara o peta ur knappen.Länk |
|
|
de går att pilla i sär knappen o löda dit en ny lampa en sockellös lampa ska de va o lite rödfärg .Länk |
|
| Köp ingen ny automat knapp till att börja med.Byt lampan..Jag körde en grön lysdiod+motstånd på ekonomiläget på min.hur ballt som helst.Om du inte har lödkolv så kan du köpa en fungerande knapp på skroten eftersom den är apdyr på BMW. | |
|
Hej! Tror den kostade 400kr på BMW. Saken e den att min knapp gick i 1000 delar när jag öppnade upp den =( Gick inte att få ihop igen *suck* Vet inte om det finns ngn skrot i sthlm som kan tänkas ha en sådann... Mvh Tobias |
|
|
Köpte min på skroten i Östersund.Knappen till E32 tror jag innehåller 3st lampor. Ultimata knappen som jag ska bygga nästa gång jag köper E32 vinterläge:blå diod ekonomiläge:grön diod sportläge:röd diod |
|
|
Tobias: du kan ju annars ringa ngn skrot och låta dom skicka den till dig? allting måste väl inte vara i stockholm :) MVH Johan K |
|
|
Hej Tobias 320i-94! Jag kan varmt rekommendera Örebro Bildemo! (019-23 71 00). De har HUR mycket E32 som helst!!! De är litet dyra, men det går att "prata med dem" för att få ett bättre pris! Lycka till! Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Svankstödsknapparna ska lysa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen alla! Tack för alla svar! Nu lyser det nästan överallt! :) Bara kliman och automatväljarknappen kvar. Känns fint när det "börjar" bli klart. På söndag skall hon maskinpoleras! =) Mvh Tobias |
|
|
Kliman: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Tackar för den länken! Mkt bra info! Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.