AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.110

Instrumentbelysning 750iAL (vad ska lysa?)

Hejsan!

Köpte tidigare i veckan en 750iAL -91. Mkt trevlig bil. Just nu håller jag på att byta lampor i instumenteringen. Så nu undrar jag vilka knappar och reglage som skall lysa? Märkte att edc knappen inte lös samt automat-väljar knappen (S, E, M). Testade att plocka i sär båda för att byta lampa, men de gick bara sönder =( Så jag får beställa nya... Dyrt :( Har kollat runt lite i övrigt på instrumenten. Skall t.ex. svankstöds knappen för förarstolarna lysa? Vore logiskt eftersom sitsvärme reglagen lyser. Hur byter man i så fall svankstödsknappen?

Tacksam för svar!

Mvh Tobias
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej har för mej att de är bara o peta ur knappen.Länk

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de går att pilla i sär knappen o löda dit en ny lampa en sockellös lampa ska de va o lite rödfärg .Länk

Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Köp ingen ny automat knapp till att börja med.Byt lampan..Jag körde en grön lysdiod+motstånd på ekonomiläget på min.hur ballt som helst.Om du inte har lödkolv så kan du köpa en fungerande knapp på skroten eftersom den är apdyr på BMW.
Hej!

Tror den kostade 400kr på BMW. Saken e den att min knapp gick i 1000 delar när jag öppnade upp den =( Gick inte att få ihop igen *suck* Vet inte om det finns ngn skrot i sthlm som kan tänkas ha en sådann...

Mvh Tobias
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Köpte min på skroten i Östersund.Knappen till E32 tror jag innehåller 3st lampor.

Ultimata knappen som jag ska bygga nästa gång jag köper E32

vinterläge:blå diod
ekonomiläge:grön diod
sportläge:röd diod
Tobias: du kan ju annars ringa ngn skrot och låta dom skicka den till dig? allting måste väl inte vara i stockholm :)

MVH
Johan K
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej Tobias 320i-94!

Jag kan varmt rekommendera Örebro Bildemo! (019-23 71 00). De har HUR mycket E32 som helst!!! De är litet dyra, men det går att "prata med dem" för att få ett bättre pris!
Lycka till!

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Svankstödsknapparna ska lysa.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hej igen alla!

Tack för alla svar!

Nu lyser det nästan överallt! :) Bara kliman och automatväljarknappen kvar. Känns fint när det "börjar" bli klart. På söndag skall hon maskinpoleras! =)

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kliman: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erikw: Tackar för den länken! Mkt bra info!

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.