|
|
|
|---|---|
|
Sänkning finns ju en hel uppsjö, och det är inte helt lätt att veta vad man ska välja. Någon som har några tips? Hur är det med "stora M-paketet"? Går det att köpa en replika nånstans? Antar att det går att beställa ett original hos BMW, men isåfall lär ju priset vara på tok för högt. :| Och fälgar... Bör man satsa på 17" eller räcker det med 16"? Spontant så känns det som att 16" räcker om det är rätt fälg. Utbudet är ju lite annorlunda mot 5- och 7-serien i o m fyrbulten. Det är lite synd att varken AC Schnitzer eller Rondell 58 finns till E30. Skulle passa bra. Jag är inte intresserad av att "förstöra" bilen utan bara förädla den lite. Tips på moderat E30-styling mottages alltså vänligen men bestämt. :) Förresten - finns det något E30-entusiastforum i stil med e46fanatics.com? | |
|
Lätt sänkning typ 30/15 och 16 tummare med M-paket! Vita blinkers, lackade lister/handtag med eller utan kromline (om det är den gamla e30n). Det är smakfullt =) Sen dimljus är fint också även om det kanske inte räknas som "styling". Sen behövs inget mer! Kanske breddning om du är gjord av pengar eller nån snygg motivlack! Lägg igen emblemen eller köp nya friska! |
|
|
Om bilen ej är sänkt så ska du definitivt sattsa på mer än 30/15.Skulle hellre sattsa på en 60/40 sänkning då. Visst räcker 16",men tänk på om du köper fälgar som har putskant,att fälgen ser något mindre ut... Är de nya lr gammla modellen du har? |
|
|
satsa på 17" 60/40 sänkning vita blinkers fram och på sidorna och en Reiger Infinity-läpp... Typ ungefär som min 318 E30.. se bild... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
satsa på en lagom sänkning...60/40 kan vara för mycket i vissas ögon...men AC Schnitzer fälgar kan du hitta till E30...titta på www.scheidmann.com annars är ju Borbet A fälgar grymma med lite fälgbana...dock är dem sällsynta... sen ska du satsa på vita blinkers glas fram och på skärmarna...kanske rödtonade baklampor också... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Är nog inte speciellt många som inte tycker 60/40 är lagom på en E30 me tanke på att dom nästan är löjligt höga orginal... Kör själv på 70/50 å 17"(på sommaren då) är perfekt enligt mig iaf,skärmkanten ligger precis vi gummit...komforten är väl inte den bästa som ni kanske förstår :) men de e de värt! |
|
|
Gillar fälgarna du har på din 318 chrille...vad heter dom?? |
|
|
Glömde visst skriva hur jag vill ha en e30 :P. sänka 60/40 17" is läpp och ren baklucka. Inga antenner heller tack. Gärna Diamant svart eller Delphin grå |
|
|
Sänkning 30/15 eller snarlikt. 16" Alpina, Hartge eller 15" BBS Krysseker. Originalblinkers. Sportauspuff. Montera ett original M-paket om nödvändigt. Sen är du hemma. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.