AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.851

E38 750iL hos en udda bilhandlare...

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Kolla på denna bilen och säljaren "Solna Biltorg"

Länk

De frågorna som jag får upp är:

1. Vilket skiten bil!
2. Vad gör denna bara 4 år gamla E38 där?
3. Varför har dom ställt bilen på ett ställe som man annars bara ser gamla bilar på, och då menar jag att oftast när det gäller dyrare bilar så brukar säljarna hålla en högre standard, detta är ju ett biltorg ?! :S
4.Jag har synat deras lager av bilar och den ena riktigt dyra bilen är ju denna, kan det vara mätarfusk?
Varför är den "skiten"?

Tycker dock att den är omotiverat dyr med tanke på mätarställningen. Speciellt om den också är importerad.
Vill bara säga att vi tittat på denna bil.. Inget att rekommendera för den kräsne. Vill ej prata illa om säljaren men man bör SKÖTA en bil som denna! Vi hittade till slut vår pärla hos SILVERBILEN. Mycket välskött 750ia-99 med masurbjörk och ljus skinnklädsel. Den finns att skåda på deras hemsida. Mvh nöjd kund.
Visa användare
834
don-salvatore87
snobben:
Var det några defekter på den eller?
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Har också tittat på den vagnen. Var ingen vacker syn. Beige inredning precis kolsvart i stolarna allmänt skitig och trasig här och där. Men dock så gott som fullutrustad inkl kylskåp. Har för mig att den såg ut att vara servicebok ala homemade. Synd att en så snygg och fullutrustad E38 har förstörts på de viset.
Vad kan man tillägga? Tragiskt men sant....det gör ont!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Ja den bilen var rent ut sagt vanvårdad och som Erik nämnde; ingen riktig servicebok.. Oljan luktade liksom bränt och var lite smulig. Bakluckan (vänster bak) hade fått en rejäl smäll samt var helt sned och kolven till automatiken var trasig. Den kändes inte som en sådan bil skall kännas.. Jag är tjej och rätt kräsen men inte okunnig! Däcken var också slut. Jag skriver men det är min man som är snobben. Är det någon som vet var vi kan hitta övervakningskameror till bra pris? Måste övervaka vår pärla.
På Kjell o Co. säljer dem en trådlösa färg övervakningskamera. Jag har en själv som sitter på väggen i garaget och övervakar min pärla. Har kopplat den till Tvn i mitt rum, så jag kan se den presis när jag vill:). Priset är 1500 och kvaliten är super!
Visa användare
834
don-salvatore87
Nya bilder på bilen: Länk

Ser ju fräschare ut nu, verkar som om de använt den, har gått 16000 mil nu, stod 15000 innan
På bilderna ser den ut som en riktig pärla. Inredningen ser väldigt fräsch ut. Men bilder kan ju som bekant ljuga =)

Der schönste Wagen von allem
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kan ju vara så att den gått 15995 innan och de har flytta runt den lite på gården ;)
Ang. Silverbilen som nämns lite längre upp så har jag som snabbast sett en 750 som de har tillsalu Länk . Firman skall ju enl. vad jag hört vara seriös, men att skiriva att lacken är felfri ("Nybilskänsla! Inga lackskador alls!") är en sanning med viss modifikation. En klarlacksrinning finns bla. på höger framdörr vilket innebär att bilen med störtsta sanorlikhet är omlackad.
Den är krockad fram. Den har faceliftade fronten och det "ska" vara en 1999 men den har 4:3 Nav. Vilket inte stämmer då den borde ha 16:9.
li
1.959
liste
535i -89
518i_e28_racing - Om du inte VET att den är smälld fram ska du inte säga det. Fronten kan likagärna vara bytt för att man ville ha det faceliftade utseendet! Jag vet inget om Silverbilen, men att säga att de säljer en krockad bil bara för att den är faceliftad är idiotiskt.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nej, 16:9 kom 2001 :)

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
li
1.959
liste
535i -89
Jag är tydligen synskadad... Fick för mig att bilen var en -98! Nu när det är en -99:a så ska det ju så klart vara facelift från början.
Okej, jag ber om ursäkt för mitt tidigare uttalande. Hade totalt glömt bort att 16:9 kom först 2001. Men angående den första bilen är det en sak jag undrar: Varför är det gummimattor i en fullutrustad bil? Borde det inte vara velour?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Gummimattor används med fördel under den slaskiga perioden dvs. Nov.-April. Skulle tro att bilderna i detta fall är tagna under denna period. Mina velour ligger ivf. på garagehyllan till förmån för gummi under vinterperioden
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den blåa bilen är inte vacker iaf var den inte det då jag kikade på den för ett tag sen så jag kan bara stämma in i kören. ... Silverbilen verkar ha hyfsat seriösa bilar men den silverfärgade som är omlackad visar att det är den andra omlackade bilen jag ser därifrån.. Den andra var omlackade h framskärm och huv så det är nog också en skada.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.