AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
27.016

Försäkra på farsan eller inte?

Sida 7 av 12
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Ja jösses, några saker Mert: Nej, det är inte ditt fel att man KAN göra så, men det är ditt fel ifall du gör det, och dessutom så gör inte "alla andra" det, och även om det finns andra som gör det, så ursäktar det inte att du gör det.

Det är bara ryggradslöst att peka på andra och säga "jamen de gör ju det"

Citat:
"Om ni har nått att klaga på så klaga på de som skapar dessa helt ogenomtänkta förslag och lagar m.m.."

Ja, om du gör något fel, så är det naturligtvis någon annans fel som gör det möjligt för dig att göra det...
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
bmwlundqvist, jag tror det kan skilja en del mellan vad försäkringsförsäljarna säger och vad skadereglerarna säger den dag då du behöver få ut på försäkringen...
Jo men visst. Om det vore lät flr en 21åring att hitta ett bra jobb med en någorlunda ok inkomst så självklart..De är ju inte så att jag inte söker jobb, för de gör jag.

Men jag menar bara att som systemet är nu i sverige så hamnar man i en ond cirkel, och eftersom den visar fler fördelar än nackdelar så stannar man alldeles för lätt kvar i den.

Drutten:
Citerar: Det är bara ryggradslöst att peka på andra och säga "jamen de gör ju det"

Jovisst, men hur lätt är det att få tag på jobb i dagens samhälle? Och varför ska jag sitta lottlös utanför? Självklart så utnyttjar man ju de så gott de går tills man hittar ngt bättre..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mert:Vad har du personligen gjort för att kunna få ett "bra jobb"?
Vad har du t ex för utbildning?

"Bra jobb" ramlar inte ner i knäna på folk från skyn, utan kräver ofta lite långsiktig investering i form av utbildning och ideella arbeten, visad vilja och initiativförmåga...

Vad hände med "personligt ansvar"?

Jag förstår om det är många som tar illa vid sig om "arbetslösa" kör runt i dyra bilar (som merparten av sveriges befolkning tror och tycker att nyare BMW-bilar är) och "glider" i största allmänhet!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
li
1.959
liste
535i -89
Så du sitter och väntar på att hitta ett jobb som passar dig och som är högavlönat direkt från början...? Man måste ju för tusan börja någonstans - man kan inte bara glida in och få ett toppjobb direkt. Dessutom ÄR det faktiskt långt ifrån omöjligt att få ett jobb idag, oavsett vad du tror.

Den "onda cirkeln" du pratar om sätter man sig själv i, det är inget man blir intvingad i.
->Slacker:
Prova att använda kepsparkeringen till något annat än att just parkera kepsen på. Du kommer finna det ovant i början men var inte rädd. Snart gillar du det.

->Meert
"Om ni äldre tycker att era premier är så höga får att ungdomarna ställer försäkringarna på sina föräldrar så kan ju ni sälja era bilar istället, eller iaf byta märke så slipper man höra på erat eviga tjat."

Du är f*n inte klok på en fläck. Du är för lat och klen för att skaffa jobb och det ska vi äldre var med och betala?

Att öht ha råd med både lgh och 328 är bevis nog för att A-kassan är för generös.

Självklart ska man ha akassa när man blir arbetslös men uppenbarligen är inte kraven höga nog på att få behålla den.

"Är de mitt fel att man kan göra så?
-Nej!
De är ju det svenska systemet som är uppbyggt helt och hållet fel.
Då känner jag att om alla andra gör så, så kan väl jag lika gärna göra de!"

Så bara för att du KAN göra det är det ok? Att du har ett eget ansvar har uppenbarligen aldrig slagit rot i din klent utrustade hjärna. Jag kan skattefuska men gör det inte. I din värld betyder väl det att jag är en idiot?

Hoppas du blir påkommen både för försäkringsfusk och akassefusk. Jag skulle garva läppen av mig och inte dra mig för att bildligt sparka på dig om jag fick reda på det.

/N

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det gör ont att höra när man jobbar 60-timmars vecka...

sl
48
slacker666
320i touring 89
men herregud..... bjud mert på en brakmiddag för att han har totalt lyckats grundlura det svenska systemet istället för att sitta och muttra om det! I dagens samhälle så får man uppenbarligen inte lära sig "personligt ansvar", så vart ligger felet tror ni?

sl
48
slacker666
320i touring 89
Japsåkare:

nej jag tror inte jag kommer att göra det, hatar nämligen dagliga rutiner

li
1.959
liste
535i -89
Personligt ansvar är väl ändå inget som SAMHÄLLET ska lära ut, eller??
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
slacker, varför börjar du inte råna banker också, eller pensionärer? Finns säkert mycket pengar att hämta där, och det är ju inte ditt fel att du gör det, det är samhällets fel som inte har lärt dig att ta personligt ansvar...
sl
48
slacker666
320i touring 89
menade samhället överlag, uppfostran etc.
Sen ska man ju inte dra alla över stupet för det finns ju faktiskt dem som har lärt sig det.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Varför skulle det krävas att "samhället överlag" har lärt dig det? Jag kan hålla med om att ens uppfostran har en viss betydelse i sammanhanget, men du kan väl ändå tänka själv, och fatta egna beslut?
sl
48
slacker666
320i touring 89
slacker, varför börjar du inte råna banker också, eller pensionärer? Finns säkert mycket pengar att hämta där, och det är ju inte ditt fel att du gör det, det är samhällets fel som inte har lärt dig att ta personligt ansvar...

men lugna ner nerverna nu, har jag sagt nångång att jag inte har lärt mig personligt ansvar? Bara för att jag har min bil skriven på någon annan så behöver ju det inte betyda att jag inte har lärt mig personligt ansvar. Tycker bara det känns helt meningslöst att sitta och gnälla på sådana som Mert, eftersom det finns tusentals och åter tusentals som tänker som han, frågan är vad kan man göra åt det? Vart ligger felet?
Det hjälper nog föga att sitta och vara så arg och upphetsad så att man nästan håller på att kissa i brallan över att mert säger och tänker som han gör.

li
1.959
liste
535i -89
Nej precis - varför ifrågasätta saker och ting när "alla gör det". Ännu en briljant "sanning"......
sl
48
slacker666
320i touring 89
drutten: Uppfostran har nog inte "en viss betydelse" utan en väldigt STOR betydelse i detta fall. Klart varje människa kan tänka själv och fatta egna beslut men om man inte har blivit uppfostrad med vad som är rätt och fel kan det nog vara svårt att bryta det mönstret som vuxen.
sl
48
slacker666
320i touring 89
liste: Syftade mest på sådana inlägg som t.ex japsåkare står bakom.
-> Slacker
"Japsåkare:

nej jag tror inte jag kommer att göra det, hatar nämligen dagliga rutiner"
Om du med rutiner syftar på min kommentar att prova att tänka så framgår det med all önskvärd tydlighet av dina inlägg.

Om jag tar i så jag kissar på mig? Knappast. Däremot säger jag, precis som Mert, tydligt vad jag tycker. Jag anser honom vara en parasit. Parasiter bidrar sällan till utvecklingen och är sällan speciellt framgångsrikt i längden. Vissa upptäcker det förr, andra aldrig...

Trevlig kväll /N
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta men det är verkligen inte var dag man stöter på en individ som stolt berättar att man går på a-kassa och gör allt för att utnyttja det generösa bidragssystemet.
Är det för att bli nominerad till årets största svenska "Looser" 2005 mån tro :-)

Än mer pinsamt blir det när han berättar att han kör BMW, men egentligen inte har råd med det och måste skenförsäkra bilen...lite som en uteliggare som gör en springnota på Operakällaren. Håll dig till soppköket, om det passar plånboken bättre :-)

Men eftersom alla andra gör fel skall jag inte vara sämre. Jag skall genast montera bort nummerskyltarna och tanka fullt med 98 oktan, för att sedan smita. Pengarna hamnar ändå hos någon girig arab eller bensinbolags VD som bara försöker lura oss.
På vägen tillbaka snor jag nog några limpor från ICA, jag hörde förresten att VD:n där har en rejäl fallskärm och nyligen köpt en Ferrari så det drabbar ingen fattig precis. JAG vill inte vara med om att subventionera den bilen om jag inte får köra!
Jag fattar inte varför man är så dum så man betalar för sig när man kan få så mycket gratis i samhället?
Och det bästa av allt, två fel blir ju alltid rätt vill jag minnas att någon mattelärare i plugget lärde oss. Alltså sover jag gott på nätterna och skiter i vad andra tycker :-)

Heja looser-Sverige!!

sl
48
slacker666
320i touring 89
Japsåkare: det var nog mera menat som ett skämt, men det förstod du väl? =)

"Att du har ett eget ansvar har uppenbarligen aldrig slagit rot i din klent utrustade hjärna"

Sånt där är väl ändå rätt onödigt att skriva!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.