|
Sida 6 av 12
|
|
|---|---|
|
Man blir inte klok på detta ämne!, för när jag ringde runt och kollade vad det skulle kosta för min flickvän att försäkra sin Calibra så FRÅGADE DOM om hon inte hade nån mormor att sätta bilen på för att på så sätt komma ner i pris!!!!!önskar att jag hade spelat in det vid ev olycka. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Tänkta skaffa en rolig familje bil. M5 touring-95 jag är 30 år har aldrig nyttjat en bilföräkring trots detta så skulle jag få betala 29700 kr /året, är detta logik eller?, man undrar ibland hur andra försäkrar sina bilar. -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Om du har ett hus för 2milj rlus en lösöres försäkring på 1milj så kostar detta inte mer än 3.500:- per år. Ganska lätt att räkna ut vad som gör bilförsäkringar så dyra. mh |
|
| Ja, det är logik. Vissa bilar är dyrare att försäkra för att de kostar med för bolagen i form av stöld och skada. Sedan spelar det ingen roll om någon här är jättesnäll och fadder för utvecklingsskadade, körs det en högriskbil ska det också betalas för en sådan. | |
| Bilen kan väl aldrig vara en risk det är väl föraren!! | |
|
vevarsel, min kommentar var riktad till personer som t ex slacker666 och Real Power som skrev saker som: "Hela samhället är ju uppbyggt så att man betalar för andras skit hela tiden så jag förstår inte varför det blir så stor sak av detta!" och "Undrar hur många här som laddar ner musik från nätet och "stjäl" musik och låtar (pengar) från artister och bolag?" |
|
|
Jag drog bara till med en liten jämförelse att alla kanske inte är så heliga som dom utger sig för att vara, menade bara att (nästan) alla fuskar nog säkert med någonting, vare sig det är bilförsäkringar eller som t.e.x att köpa smuggelsprit? Jag står då för att jag "skenföräkrar" min bil till 110% och anledningen varför jag gör det är ju knappast "det finns många andra som fuskar, så då kan ju jag göra det också", hade gjort det även om jag vore ensam om att göra det. Nu hör ju till saken att jag faktiskt funderar på att skriva över bilen på mig själv inom en snar framtid! Anledningen till det är ju knappast att det blir billigare utan att det känns betyrdligt tryggare om nu olyckan skulle vara framme att få ut ev. ersättning från försäkringsbolaget. |
|
|
"325Power: Vadå "unna er yngre"?? Du menar att vi äldre ska subventionera er yngre, så att ni kan göra saker ni inte har råd med?? Kanske åka på långsemester, skaffa en central, dyr lägenhet, en subventionerad krogsväng... Nej, min vän, lär dig att rätta mun efter matsäcken. När man är 19 bast kan man inte göra vad som helst - om man inte tjänar pengar så det räcker" Villa rosa, välkommen till verkligheten! Varannan person under 20 år som lever på A-kassa har väl säkerligen mer än en gång tagit sig en välförtjänt sommarsemester till varmare breddgrader! . Sen om man tycker det är rättvist mot oss skattebetalare låter jag vara osagt.....Skylla på samhället kanske? =) |
|
parolof |
Det kan vara så att man lurar sig själv med att fuska, ok så ibland går det bra att få ersättning, men ni kan aldrig vara 100% säkra, så ni kastar kanske pengarna i sjön?? |
| Slacker - är man 28 år är det verkligen hög tid att ha bilen skriven på sig själv. Ibland undrar jag hur folk tänker, faktiskt. | |
| liste, hög tid att ha bilen skriven på sig själv? jo jag är tillräckligt gammal och vuxen för att förstå att det jag gör är inte kanske det mest laglydigaste eller det mest rätta att göra, men jag står för vad jag gör. Jag hade jag gjort detta även om jag var 50 år om jag vore i samma situation som jag var när jag "skenförsäkrade" bilen, så åldern har ingen betydelse i detta fall. | |
|
Om ni äldre tycker att era premier är så höga får att ungdomarna ställer försäkringarna på sina föräldrar så kan ju ni sälja era bilar istället, eller iaf byta märke så slipper man höra på erat eviga tjat. Hur många av bilarna som förs fram i trafik av folk under 25 tror ni är ställde på föraren? inte många! Precis som ngn skrev i denna tråd tidigare, tror ni att detta leder nån vart? ingen läser väl denna tråd och får dålig samvete och byter försäkringstagare på stubinen så där? Finns roligare saker att lägga pengarna på än på falska försäkringar, dom företagen lurar ju er lika mkt som de som ställer bilen på andra gör. Nu får man massa tjuriga inlägg som svar, men bespara er att ens bry er, jag bryr mig inte om va ni andra tycker ändå. |
|
|
haha en applåd till Mert!! =) |
|
|
Att tillägga, jag jobbar när jag känner för det, jag pluggar inte. Jag är precis som slacker666 skrev en av de som har akassa och glider hemma och låter det svenska systemet betala allt för mig. Visst, nu tänker ni som flytt "verkligheten Sverige" ojdå vilken myglare på samhället. Haha, jo kanske, men när akasse nivåerna ligger på summor som 14-15.000 innan skatt/mån så blir ju intresset för att leta jobb som ger hälften av de där väldigt lågt. Att tillägga är att med akassan har jag samlat ihop till flera av mina bilar, inkls den jag har nu. Har en bostadsrätt som jag köpte förra året, och den betalar jag av med akassan.. Och självklart har man åkt på semester flera gånger och stämplat sig arbetslös. Samt jobbat en del utomlands samtidigt. Är de mitt fel att man kan göra så? -Nej! De är ju det svenska systemet som är uppbyggt helt och hållet fel. Då känner jag att om alla andra gör så, så kan väl jag lika gärna göra de! Om ni har nått att klaga på så klaga på de som skapar dessa helt ogenomtänkta förslag och lagar m.m.. |
|
|
Tycks vara så att bidragssverige ger alldeles för höga bidrag............. Mats BMW CS #5847 |
|
| Mert - och du anser dig förstås vara MYCKET smartare än oss andra? Vi som jobbar OCH har bilarna registrerade i våra egna namn är nog rena idioterna i din lilla värld. Lycka till i livet hörru! | |
|
WoW! Trodde inte mina ögon när jag läste ditt inlägg mert! Tycker det är bara sorgligt att läsa om ditt inställning till saker och ting här i livet! Det sista jag skulle göra om jag hade din inställning skulle vara att skryta om det, personligen skulle jag skämmas om jag vore du! Hoppas att inte alla 21 åringar samma inställning som du! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
parolof |
ja herregud vilken inställning |
|
Vilken inställning du har , Mert...En spark i skrevet på alla oss som åtminstånde försöker vara hederliga. Angående den ursprungliga frågan, med skenförsäkringar, så kan jag bara tillägga att för 10 år sen när jag tog kk och köpte min -87 518 tipsade LF mig om att "du ska ställa bilen på nån förälder, det blir billigare". Har inställningen till detta hos FB ändrats eller var det lika regelvidrigt då, fast de ville vara "snälla"? |
|
|
Varför helförsäkrar man bilen i någon annans namn, och betalar premier därefter, när man kan trafikföräkra bilen på sig själv och få ut lika mycket (0 kr) som när man skenförsäkrar? lär inte skilja i pris? Redan bitter vid 21år? Viktigare att vara cool än glad? Det brukar gå över ;) Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.