AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
27.019

Försäkra på farsan eller inte?

Sida 5 av 12
Att försäkra på någon annan är försäkringsbedrägeri och ingenting annat. Det är resten av försäkringstagarna som får skjuta till pengar genom att yngre betalar lägre premier än som motsvarar deras kostnader. Jag tycker inte ett dugg synd om alla de som har skenförsäkrat och sedan inte får ut ett öre när de totalkvaddat sina bilar. Ser man till helheten är det bättre att yngre kör billigare bilar och sedan byter upp sig när de blivit mer erfarna förare då blir också de totala premierna man betalar lägre.
Ch
44
Chrillos
M535i -87
Jag håller med er som tycker att skenförsäkring borde undvikas.
Jag har dock inget till övers för försäkringsbolagen... dom fuskar minst lika mycket som dom enskilda föräkringstagarna.
Har man en gammal e28 som är värd omkring 35 000 ute på marknaden så får man allt som oftast inte mer än 15-20 000 för denna pärla om man varait med om en olycka där motparten var vållande. försäkringssäljarna ljuger när man skaffar försäkring och när det händer något, exempelvis en olycka så är det nästan alltid försäkringsbolaget som tjänar på det hela då de alltid försöker hitta något som gör att man inte ska få de pengar man har rätt till...

Jag tycker att det är fel att skenförssäkra då man endast förstör för andra försäkringstagare... och det är ett jävla utredande när det häner olyckor för de som är ärliga, man känner sig som en brottsling.

Jag tycker att försäkringsbolagen ska utredas så att det kommer fram vilka jävla klåpare de är... Jag har inget emot att cheferna tjänar mycket pengar, det jag ställer mig emot är hur de behandlar sina kunder... det är förjävligt!!
sl
48
slacker666
320i touring 89
Har haft alla mina bilar "skenförsäkrade" , krockat och haft inbrott ett par gånger och det har aldrig varit nått problem.
parolof
inga problem för dig kanske men för oss andra som betalar ditt mygel
sl
48
slacker666
320i touring 89
parolof: Tror du jag betalar tv licens då?
parolof
nej:-)
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Alla ni som är så sura över fuskarna. Går ni fram till tillexempel en rökare eller överviktig och säger - Du din jävel sluta med det där för det är ju jag som är frisk som får betala din sjukhusräkning sen!

Hela samhället är ju uppbyggt så att man betalar för andras skit hela tiden så jag förstår inte varför det blir så stor sak av detta!

De som skenförsäkrar skall vara medvetna om risken! Men det är DERAS och försäkringsbolagen problem! Inte ditt och mitt.

Jag pungar ut 6300 kr/år i TRAFIK för min 323:a och inte fan svär jag över såna som "slacker" tillexmpel.

Däremot svär jag över försäkringsbolaget. De är väl de största fuskarna tycker jag. Höjde min försäkring med 1200 kr/år utan att jag kan göra ett skit åt saken!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Real Power, du har inte funderat över att din höjning troligen beror på att sådana som Slacker fuskar på sin kant och att du då får vara med och bära den kostnaden som de skulle stått för själva...?! ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
sl
48
slacker666
320i touring 89
parolof: Korrekt, det gör jag inte =)
Real Power:
Jag tycker du har en viss poäng där...

Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Real Power, det betyder alltså att så länge vi har ett solidariskt samhälle så är det ok att fuska...
Försäkringsbolagen går varje år back på bilförsäkringar. Dom tar igen det på andra typer av försäkringar. Vi får vara glada så länge det finns nån som vill försäkra bilar för dom driver inte social verksamhet.

mh
Drutten: Är inte det vad sociaoldemokrati går ut på? Att fuska hejdlöst och låta "de rika" betala?
sl
48
slacker666
320i touring 89
Undrar hur många här som laddar ner musik från nätet och "stjäl" musik och låtar (pengar) från artister och bolag?
Parolof är du en av dem?

sl
48
slacker666
320i touring 89
=)
Klrar inte ens av det så inte jag

mh
parolof
Nej slacker666, tro det eller ej men jag köper de cd som jag vill ha, ja jag är ett helgon, jag vet;-)
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Sen när är det ok att fuska för att någon annan har gjort det? Är man inte ansvarig för sina egna handlingar längre?

Om man fuskar/bryter mot lagen el dyl. så är det väl en sak, men då ska man också våga stå för vad man gör, och inte skylla ifrån genom att säga "jamen han/den/de har ju fuskat/gjort fel".
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
parolof: trodde väl det =)

drutten: Klart man ska stå för vad man gör, det gör jag i alla fall! =) Vem tycker du skyller ifrån sig?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
325Power: Vadå "unna er yngre"?? Du menar att vi äldre ska subventionera er yngre, så att ni kan göra saker ni inte har råd med?? Kanske åka på långsemester, skaffa en central, dyr lägenhet, en subventionerad krogsväng... Nej, min vän, lär dig att rätta mun efter matsäcken. När man är 19 bast kan man inte göra vad som helst - om man inte tjänar pengar så det räcker.

Väntar fortfarande på att försäkringsbolagen ska inse att det är föraren som ska ha trafikförsäkring, inte bilen!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.