|
|
|
|---|---|
|
hej! sedan jag sålde min 7 serie. (dumt) så har jag saknat min farthållare. nu undrar jag om det är någon som vet om det är "bara" att köpa en på skroten. eller om man måste byta hela elsystemet... kort sagt är det krångligt? mvh anders min bil = 518i -90 e34. man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke! | |
|
BMW:s egen installationsanvisning på tyska: Länk Vet inte om den gäller 518i, men förfarandet bör vara liknande. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Finns det ingen förklaring på svenska nånstans? Saknar faktiskt också farthållaren! Himla fin uppfinning =) /erik |
|
|
E32 med V8: Länk (svensk text på sidan 21-23) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej, Kolla först om du har kablarna fördragna annars blir det lite knöligare. På (525I -92) finns det en kabel i motorutrymmet på vänstra skärmen ganska långt fram. kontaktstycket ska vara runt. Enligt etk så är det samma farthållare som sitter på e36,e34 och e32 (dock ej tds och de med elektroniskt gasspjäll) Jag skall inom de närmsta två veckorna eftermontera farthållare i min bil. Lars |
|
|
hmm... verkar inte så krångligt! skall prova detta! jag slänger in en blänkare om hur det gått! tackar för svaren å tipsen. man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke! |
|
|
Hejsan, Då har jag monterat farthållare i min bil! Givaren till kopplingspedalen var den svåraste biten, men det gick efter att ha studerat beskrivningarna ovan. Jag stötte på ett problem som jag inte har löst. spaken till vindrutetorkarna tar i spaken till farthållaren när man ska få vindrutetorkaren att slå ett slag. Jag misstänker att det är olika spakar om man har airbag eller inte. Min bil har inte airbag men den bilen som farthållaren hade det. Hälsningar Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.