|
Sida 5 av 20
|
|
|---|---|
|
Tycker det verkar mkt oseriöst av dig att skriva massa skrävel för att folk ska svara.... Av mina åk upplevelser i en m5 e34 -93 = 340hk med luftfilter och avgassystem och bort chippad hastighetsspärr så visade m5:an 265 och efter mkt om och men 270km/h |
|
| FreakPutte: 3,8 ans fartspärr chippar man inte bort... | |
|
bmw-robban, nä, din 520 gör en inte 300 ens i teorin...jag tror nog du har svårt att få den över 50 eftersom din morsa har spärrat alla växlar utom 1:an och backen... |
|
| På minner bara om en sak...Jockes tds han har papper på hur fort den går... | |
Plumber |
Det var väldigt vad ni tjafsar med Robban. Jag tror allt rör sig om ett missförstånd. "Herr 520" har helt enkelt vänt på siffrorna. 204km/h ska det vara. |
|
gto80: Nå hur fort går hans tds då? //Simon |
|
| Läs länken från mig på sid 4 | |
-BeeMWe- |
En M535a jag hade gjorde 260 verklig fart 520 i 240 höhö, då ska den vara borrad som en 525a, chip, system, sänk och spoiler fram så kanske :) |
|
140 gör min 520 iaf. har inte funnit nån anledning att jaga upp den i mer! /erik |
|
| gto80: hittade inget om vad han kört med den?! | |
|
Xtracrispy: Jodå står på första sidan i den länken kör en diesel med, bänkad till 240hk laddar 2,9 bar går som skållat ollon =) Luleås snabbaste diesel förra året =) körde om polisen i 234,6km/h de blev lite små sur och snodde kortet med det var det värt fick det efter 2 månader Joakim Eriksson |
|
| Xtracrispy, han hade torskat för poilsen när han cuisade i 234km/h, men den går mycket fortare..... | |
|
Ja de såg ja ju, av nån anledning trodde jag du menade Dieselmekens Tds. Men det är väl ändå inte den snabbaste e34:an. //Simon |
|
|
min gör mätaren ut. 247 km/h där går hastighetsspärren i. det testade jag på E18 utanför karlstad. |
|
|
-BeeMWee- Med vilken utväxling och trimgrad på motorn? Hur mätte du upp 260 ärliga km/h? På strippen? Fan, hastighetsmätaren måste ha gått utanför graderingen... Varvar en orginal M535i ut på femman med någolunda orginal hjul på så gör den 260 ärliga... Men det gör den inte. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Dessutom har en 535 e34 högre toppfart än en e28 M535, och inte ens e34:an kommer upp i de farterna. |
|
|
BMW-robban= Ett troll. Troll förgyller tillvaron. Flåklypa |
|
| True. | |
| jag bytte hastighet mätare på min gamla 520i 91a till m5ans då gjorde den 260, måste stämma lika mycket som hans gjorde 240 å då hadde jag mer att ge gav inte full gas oh sen vakna jag ! bara en dröm men den gör 260. | |
|
Xtracrispy: Dom tider och hastigheter om M535i som står i modellguiden stämmer inte för 5. Finns ett test i ett gammalt nummer av Teknikens Värld (tror jag det va) där dom testar. Där gör den svensksålda 0-100 på 7sek, och toppfarten är högre än det som anges i modellguiden. Med hjälp av GPS så kan jag bekräfta att en icke svensksåld M535i gör trippen 0-100 på strax under 7sek. Toppfarten vet jag inte säkert, men den går mätaren ut åtminstone. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.