|
Sida 4 av 20
|
|
|---|---|
|
Så din kompis har alltså bytt bakaxel eller utväxlingen i den om jag förstått det rätt? Men det tror jag inte han har gjort, så sluta prata dynga, skulle han ordna en sån utväxling så att den klarar 320km/h så skulle den vara relativt slö. Den skulle nog aldrig orka upp i de farterna, möjligtvis en brant backe (ca 90 grader då ;) ) //Simon |
|
|
Förresten tack för att du lär oss ett och annat om bilar... vad skulle vi göra utan dig?! |
|
|
bmw-robban: Min M535:a varvar ut på drygt 230 km/h i fyran enligt mätaren. Sedan finns femman ännu kvar. Men detta betyder inte att bilen gör "ca 240-250" verklig hastighet utan med lite tur 225-230 km/h. Mätarhastighet och verklig hastighet är helt skilda saker. Visst, din BMW:s hastighetsmätare visar kanske 240 km/h men verklig hastighet är max 220 km/h och det är absolut garanterat max vad en orginal 150 hk E34 gör. Och att din polares M5:a skulle göra 320 km/h verklig hastighet är bara skrattretande. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
| Snabbaste E34 har väl Joakim och det är en tds Länk | |
| Eller kanske fritt fall? | |
|
Oj oj oj.... *Skrattar åt er*! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
:D Ni är roliga ni! Vilka diskutioner man får igång av detta:P! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
| Ja, vi får väl hoppas att du driver lite med oss.... | |
| Precis vad jag också satt och tänkte på.... | |
|
bmw-robban: Har du hört om nånting som kallas luftmotstånd??? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Nog många som skrattar åt dej oxå bmw-robban... Haha | |
|
Jarå luftmotstånd ja. Men har du hört talas om nått som heter aerodynamik? _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
Ta det lugnt grabbar. Har vart lite oseriös för att se om man kan få fram en diskution:P Och det funkade tydligen. Men jag kan faktiskt ärkänna att min 520 gör bara 232km/h mätaren visar 8km/h med 17". Skämtat lite bara se om man kan få igång en diskution.... _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
Sådana här trådar kan få vilken mörk vinterkväll som helst att bli kul. Intressant att se att den gamla bortförklaringen "jag-bara-skämtade-för-att-se-om-ni-var-med" fortfarande finns!!! /Martin Länk |
|
|
MM visst! Men erkänn att i teorin skulle det funka. Eller hur:D _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
| Vad skulle funka i teorin? | |
|
Att åka 400km/h med nya M5an! Med rätt förutsättningar vill säga:D _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
| Krävs rätt så mycket för att få upp den i 400km/h skulle jag tro. | |
|
Jo det är klart, ta 507 hästar o sätt dom på en raket som rullar på en räls så kan den nog tom. göra över 400. Jag antar att det var det resonemanget som låg bakom teorierna att 520n skulle kunna göra 300 i teoeri med rätt utväxling. Fast 520 är ju inte en raket som rullar på räls... |
|
|
Nej 520n är ingen raket. Nja men asså med rätt utväxling och kraft i motorn så skulle bilen i teorin kunna göra 300km/h. Har aldrig sagt att det är genomförbart men i teorin så:D! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.