|
Sida 3 av 20
|
|
|---|---|
|
Jasså? Hrmm låter intresant! Vad har du för årmodell på din M5a? Och joo min 520 gör 240km/h vill du åka med och se det med egna ögon eller? _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
Han har en 3.8liters M5, alltså största motorn (340hk). Som sagt 240km/h på mätaren ja, men i verkligheten max 215, kanske 220 med nerförsbacke, medvind och hemlängtan. //Simon |
|
|
bmw-robban, tyrätt robban, det finns nog inte en sportslig chans att m5an gör 320km/h, så länge inte mätaren visar extremt mycket fel! |
|
| Det är bara att palla upp bilen och varva fullt, den gör inte 320! Fysiskt omöjligt om du inte varvar 9000 rpm! | |
|
205 på mätaren, i en ordentlig nedförsbacke.. sen går ju fan varvstoppet i på min gamla M20 12v :D |
|
|
HAHA! Ojoj grabbar ni tror allt hänger på hästkrafterna va? _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
kennie_535 |
min 535:a-89 gjorde 180 vid 4300 och ja tror den ska göra mätaren ut min polare har en 530 93 med v8 och den gör mätaren ut |
|
bmw-robban: Nej, det hänger inte bara på hk. En hel del fantasi krävs också.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| kennie_535, i så fall i nedförsbacke, på raksträcka med en välskött originalvagn med originalfälgar visar mätaren 245km/h och jag vet flera andra som får samma resultat, rätt logiskt då den utlovade ligger på 235km/h eller i vissa fall bortåt 240km/h enligt vissa tester, 530E34v8 har nästan identisk toppfart som 535E34 och anges till 235km/h och ibland 237-238km/h lite beroende utrustning coh årsmodell kanske? Men det är klart felvisningen varierar mycket och man skall inte bli allt för glad och tro på allt vad mätaren visar. Jag har varit med om att Audi 80 1.8 från 1989 presterade mätaren ut, dvs 220km/h när den riktiga toppfarten anges till 182km/h vilket motsvara nära 20% FELVISNING tänk på detta!!! | |
|
Jag kör M5 e34 -90 =315hk. I den sitter ett chip så "250kh/h" spärren är med andra ord bortplockad. Förre ägaren körde den i 285kh/h och då gick varvstoppen in på 7800 varv. Men genom hela registret visar mätaren 12 mer än färddatorn. Så den maxar väl snarare 275. Verkar ju rimligt. Har mycket svårt o förstå hur en m5a(e34) ens skulle kunna gå 320 i nerförsbacke. (Låter som rent skrävel) Då får man nog ha en annan växellåda och motor... Om man kollar på modellguiden här på sidan ser man att en e34 520 gör 211 eller 203 beroende på årsmodell o förutsatt att den är manuell. |
|
| Verkar som man ska köpa en E34 520... värsta raketen ju... | |
|
Men BMW ROBBAN!!! inse fakta du har ju dragit en rövarhistoria som inte är av denna värld............. Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
KG Sönju |
Min 525 touring -93a gjorde 225km/h sen flippa en lyftare! När väl oljan blivit kall så hängde den med igen! Det var en gubbkörd bil så jag tror motorn fick panik! |
|
Grabbar grabbar.... Så här är det va! Nu ska bmw-robban lära er ett och annat:D Toppfart har inget med HK att göra. Toppfart har med uyväxling att göra. Ju högre utväxling du har desto snabbare går bilen. Men du måste iofs ha HK för att bilen ska orka gå. Då kan man dra slutsatsen att jag kan ha en bil som har 145hk och en högre utväxling och bilen gör 300km/h men den kommer knappt orka det. Däremot om jag har 300hk och samma utväxling då orkar bilen göra 300km/h mycket lättare. Så snälla håll isär begreppen:D _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
| "Toppfart har inget med HK att göra".... OK..... :) | |
|
Läs allt jag skrev så kommer du att förstå:D _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
bmw-robban: Missade en eller annan fysiklektion i plugget? ;) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Hrmm.... Detta handlar om logik och ett vist kunnande om bilar:P Inte nått annat:D! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
bmw-robban, inser du inte att du bara gör bort dig genom att skriva att toppfarten i beror på utväxlingen. Låt höra robban, hur bör den nya m5:an med 507hk gå med rätt utväxling? typ 400km/h eller.... |
|
|
Ja med tanke på att inget är omöjligt. Men du lär behöva en bra raksträcka, downforce och vara bra modig. _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.