|
Sida 19 av 20
|
|
|---|---|
|
hehe jo man får ju hoppas den pinnar mätaren ut.. ska renovera i princip allt i motorn så jag hoppas på min E34.. :) MVH Micke |
|
|
240 km/h på mätaren, 5:e växel. 6:e växel kvar att gasa. |
|
|
hazman, var din original? Min 535E34 gör 245km/h mätarfart på plant underlag, (helt 100% original med M-tec paketet). |
|
|
Oj vad nära att jag missade den här höjdartråden! Har sällan lett så brett som när jag gick igenom de första sidorna av toppfartsuppgifter här : ) Sällan skådade effektutvecklingar i bilar med under 200 hk i motorn. Det där med vikt/hk/mätarfart/verklighet tycks ha fått stå helt åt sidan inför de stolta ägarnas förtjusning ; ) |
|
Conan999 |
I helgen hade jag ett riktigt trevligt race med en Volvo S70R. Jag ville ju självklart se hur snabb en sån var och vi satte igång o gasade ordentligt. Jag har inte toppat min innan och ville ju prova så jag kom utan problem upp i 240 km/h mätarfart. Min gick bättre än vad jag kunde ana. Conan999 |
|
Min förra tjej hade en 520 i 24v 92:a och den hade jag i 240km/h enligt mätaren. men min nuvarande 525i 24v 92:a gör 235km/h enligt mätaren. Så fel kanske han inte har. Jag vet oxå att de som visas på mätaren inte stämmer med verkligheten. Men i teorin skulle min 525:a spöa en 520 men de gör den inte enligt mätaren. Är det annorlunda mätare på bilarna för de ser jäkligt lika ut. Dock va de ej färdator på 520 men de är de på min 525:a kan de spela någon roll. Mvh Glenn |
|
| 228km/h enl. färdatorn med 245 breda 17" rondell 58 hjul | |
|
Glenn:520i 92 gör väll 211 eller 214 i toppfart har kört en sådan i några år och det var förmodlingen andra däck/fälgar som gjorde att mätaren visade 240 km/h. Den varvar desutom ut runt toppfart! Mpower |
|
|
det tar stopp vid 5000 varv i 6:an = 255 km/h, 3900 varv = 200 km/h BMW...Freude am Fahren...!!! |
|
Transocean |
Fick min 530i V8 manuell upp i 255 i mätarfart nere i der Vaterland. Juha |
| det var 205/45-15 suler på den 520i. och nej den låg inte på max varv. Kanske annan slutväxel. Vet ej. Men det var skoj och undan gick de. Ha de fint. Mvh Glenn | |
| det var 205/45-15 suler på den 520i. och nej den låg inte på max varv. Kanske annan slutväxel. Vet ej. Men det var skoj och undan gick de. Ha de fint. Mvh Glenn | |
|
Fick upp min 525i e34-95 i ca 230 kmh på mätaren. det räckte för mej! Då hade jag 235/45/17 däck på. Mvh |
|
|
fan va allas bilar går fort. min bil gör 220km/h på mätarn. m535i -85 med nyrenoverad motor. |
|
|
Glenn_BMW: Ja med så små däck så kan jag förstå att de gick att få upp den i dom farterna enligt mätaren. Prova med 205/65/15 som ska sitta på den så hade de inte blivit samma resultat. |
|
|
Min gör mätaren ut + lite till. Mvh, Jan. |
|
E30 Beemah |
jag åker en nyrenoverad m30b35 -89 (535) den rukkar på 17" hjul på när jag kollade denna hastighet och jag kom upp till 248 km/h utan problem då... jag e skit nöjd =) E30 Beemah |
|
Brorsan har haft 275 km/h på mätaren med min m5a. Lite felmarginal får man nog räkna med då, men det gick nog 250 iaf. ///Andreas Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
|
Tog mig äntligen tid att maxa ur bilen =) 230km/h, 240 med hjälp av bitvis utförslut (mätarfart). 525 e34 -94 235/45 17 däck, 30k mil på mätarn, motorn har gått hälften ungefär. Otroligt stabil, inte det minsta darr i ratten, ingen sne-dragning, ingenting! imponerande. Gött att den låg så stadigt, sänkningen gör säkert sitt. Har varit med om bilar som gärna övergår i luftskepp i högre farter, börjar skumpa/svampa/svajja. Kändes som beemern låg hårt pressad mot marken. Hålet i avgaset brändes upp till ett större hål hörde jag efteråt ;( Måste byta nån gång... Det här med att vi tydligen har 520 bilar i landet som dominerar allt från 525 till 540 har nog att göra med att de kört med felaktig rullomkrets på hjulen, då blir det galet på mätarn vilket någon var inne på. Nog för att alla hastighetsmätare är lite glädjemätare men har man fel omkrets på hjulen så blir det lite väl mycket glädjemätare. Ni som mätt med gps och jämfört med hastighetsmätarn på bilen, hur mycket diffar det på ett ungefär? Kan tänka mig att 230 på mätarn endast är 200 egentligen =( |
|
|
Min gör mätaren ut..och lite till verkar det som. Har något chipp samt KN filter och supersprint avgassystem (vet ej om det gör någon skillnad) Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.