|
Sida 14 av 20
|
|
|---|---|
|
Måste berätta om ett "ofrivillig" rejs mot en trimmad BMW 850. Körde upp på Nynäsvägen, han låg bakom, kastade sig om mig, höll på att hamna i diket, körde slalom mellan bilarna (mycke trafik). Jag lät han åka, vill inte rejsa i trafik. Åkte karlbergsleden, skulle upp på E4:an. Kommer upp på E4:an och in i Eugeniatunneln, då får jag syn på honom i innerfilen. Jag ska av vid järva krog (inte många kilometer där ifrån). Så jag tänkte: "nu ska ha få". Växlar ner och stämplar, han kastar sig ut och hänger på. Ligger några bilar här och där i filerna, jag först han efter, måste göra ett 4 fils byte för att komma till avfarten, släpper gasen för att sedan bromsa. Kollar på mätarn, dalandes går den förbi 240. Hjärtat går minst lika fort. 850:n blåser vidare. Inser att man har tur som lever, vansinnigt att köra så. Kommer inte att hända igen. Annat var det när man rejsade med 240:in, då kom man inte upp i dessa hastigheter. |
|
| Ja, menade Järnarakan. =) | |
|
Kenta 76- Hur såg 850 ut? Röd med 17 schnitzer fälgar möjligen? Hur vet du att den var trimmad? Min bil: Länk |
|
| Jag tror det var den.. Breskrev den för nån som kände till den. Om det nu var den. | |
kennie_535 |
fresten det är BMW träff på brostugan 14:00 den 18:e juni vilka vilka me |
|
Den körs i Upplands Väsby. Vet vem killen e. Lite roligt för hans är en EXAKT kopia på min farsas 850, fast den e Diamantsvart. =) Fina bilar. Min bil: Länk |
|
| Den var röd, men vilka fälgar den hade var svårt att se, den stog ju inte direkt stilla....=) | |
| Killen som körde har jag för mig var lite "större", modell rund.=) | |
|
VA!? Vet du inte hur en 17" Schnitzer split fälg ser ut när den rullar??? Vad är du för en enthusiast? =)) Min bil: Länk |
|
| Han var nere med ena hjulet i diket, så han svettades nog lite. Vad vet du om bilen? Min var en orginal M5 340hk, tror hans gick lite bättre.. | |
| Hade jag sett han från sidan så kanske... | |
| Tror det var 4:a år sen... | |
|
OM det är den jag pratar om (vilket inte är helt osannolikt) så bör du nog inte svettas allt för mycket. Den låter mest... Min bil: Länk |
|
|
Det finns ju faktiskt en röd CSI som rullar/de i Stockholm också... Om det var DEN så får du nog det lite hårigare... :) Min bil: Länk |
|
|
CSIn hade M5 3.8 fälgarna... bara så att du vet. Min bil: Länk |
|
|
Du får väl fråga han om det var han.... Väldigt fin bil du har.... synd bara att den är helsvart inuti. Jag gillar trälisterna, men det är en smaksak. |
|
| Ja, det kanske var den, den hängde på så bra. | |
|
Tack för komplimangen! Det ÄR trä i bilen, men det är grafit färgat Vogelaugenahorn trä. Du kanske menade färgen på trät? Min bil: Länk |
|
| Ja, jag måste ha gjort det..=) | |
| jag surrar om ex väg 292 ut från gimo mot tierp där e det spik rakt ,brett,ingen trafik om man åker "rätt" tider dvs inte när sandviks fabrik byter skift.de kan inte bli mycke bättre än vad de är där,sen fanns ju lundaflygfält förr där gick de lätt att toppa bilen innan dom ställde upp betongfundament i början/slutet på banan sen va de bara "våga" lita på bromsarna annars gick de som de gick för vissa riskokare där ute=total krashning mot betongen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.