|
Sida 13 av 20
|
|
|---|---|
| nån som driver med oss? :) | |
|
Vid 245 km/h på mätaren går spärren i. Känns markant när den går i. Klarar nog mätaren ut, utan spärr skulle jag tro. Mvh/ Viktor |
|
|
har kör min 525i-92 i 245km/h 6700rpm på tärnarakan firre |
|
kilroy |
...Här var det gott om drömmare och wannabees...Mvh kilroy"Det är min enorma ödmjukhet som gör mig så älskad" |
| m3an stoppar vid 275 mätarfart o 540in går lite förbi 265 men de e segt,bägge är det borttagna toppfarts spärrar på o bägge e lika sega dom sista km/h | |
|
Måste bara ställa frågan: Vart har ni kommit upp i dessa himelska hastigheter på svenska vägar? Min bil: Länk |
|
kennie_535 |
min polares m5 E34 special 405hk på svänghjulet gjorde 280 och han tror den går lite till. den är också 100kg lättare än vanliga m5:or |
| ja så stora hastigheter pratar vi väl inte om de tar ju inte flera mil att nå toppfarten sen finns de ju fullt med gamla flygfält,rakor här i landet så svårt att hitta ngn lämplig plats är de ju inte.och kan man inte tänka sig att bryta mot lagen så finns ju alltid tyskland tillhands ;) | |
| På motorvägar med gles trafik är det en barnlek att testa toppfarten på sin bil. | |
|
Vet ni egentligen hur fort 275-300 knyck e? Tror att man behöver mer än en flygbana för att testa detta på... Hur tror ni att en bil hanterar minsta ojämnhet i dessa farter? Har vi verkligen så fina vägar i detta land? Min bil: Länk |
|
kennie_535 |
ZORG du säger att det inte är svårt att hitta platser vet du nått bra flygfält i sthlms trakten då? lr bra ställe att trycka på |
| Det ska va mycket gles trafik för att köra i hastigheter över 250 km/h iofs | |
| nja sthlm området så vet ja ej men runt uppsala är det inga problem finns en finfin flygraka ngra mil utanför där ja brukar toppa mina bilar,fin asfalt,viltstängsel,flera km fri sikt (om man ser tillräckligt bra dvs).hur e tullinge är de låst där på nätterna? annars så måste de ju funka att testa där.sen om de blir populärt eller inte e en annan femma. | |
|
Spärren är borta på min 540i, har kört i 260km/h med den, det räcker gott och väl! "Grabbar med stil kör Bmw-bil" |
|
kennie_535 |
ZORG kan du ge mej någon väg beskrivning lr länka karta till flyg rakan i uppsala |
| Fick upp min M5 3,8L -92 i 265km/h.nosade på 7000varv-strecket går nog inte så mycket fortare. Men vilken hastighet det är egentligen har man ju ingen aning om. Har åkt fort i andra bilar men detta kändes RIKTIGT fort, Järnarakan söder om Södertälje blev J....ligt kort och bilarna man körde om stog stilla. Den gick riktigt stadigt på vägen inget svaj där inte. Men blev tvungen att ha två händer på ratten från 250 och uppåt. =) | |
|
Hur lång raka behöver ni för att nå topphastigheten? Är verkligen en flygbana tillräkligt lång? Det är ju inte 0-100 direkt... Min bil: Länk |
|
| Ja, det gäller ju att hålla 200-220 innan rakan börjar. =) | |
|
Kenta 76- Nu pratar du om Järnarakan allstså? För det blir lite knivigt att hålla 200 blås innan man kommer fram till "rakan" på ett flygfält... :) Min bil: Länk |
|
|
ZORG- Vilken raka utanför Uppsala pratar du om? Mot Stockholm, Gävle, Sala, Enköping? Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.