|
Sida 11 av 20
|
|
|---|---|
| Verkar konstigt att 520E34 med 150hk motorn bara skulle räcka till en topphastighet av knappa 210km/h när BMW själva anger 211km/h och då brukar angivna oftast vara i underkant? | |
|
tja grabbar. jag får nog hålla med Bmw-robban, för en M5 kan faktiskt komma upp i 320 och över det ochså. en kompis till mig har en M5-96 års modell. och den är trimmad utav riger i tyskland och den gör 295km på femman och då finns det en växel kvar. |
|
| malleboy: Det i tillverkades inga M5 1996... | |
|
det står faktiskt 1996 i papperna på den bmwn och den är 6- växlad. orginal från fabrik tydligen. det är sista årmodellen av E34. |
|
|
malleboy, han har väl blivit blåst då. Det är väl en M5:a som stått i hallen ett år extra och således reggades som en 96:a i Tyskland. När är bilen tillverkad? Att bilen gör 295km/h på 5-an är ingen garanti för att den går fortare på 6-an. Är det mätarfart förresten? |
|
| Det här har diskutrerats tidigare Länk | |
| min 635 maxar på fyran är jag ganska säker på. 5an är mest cruise-växel :) | |
|
min 318 2.5 har ja åkt 230km/h i 5an vid ca 6000rpm med 205/50 r15.. men vet själv att mätaren kan jävlas.. för på min fd 324D när ja hade bytt mätartavlorna börja den visa ca 25km/h för mycket efter 160km/h.. så BmwBasti -BMW gör det goda godare- |
|
| Herregud vilka hastighets mytomaner här finns.Jag däremot hade en 518 e28 som körde låga 10or på strippen och pappas saab v4 toppade 300km/h innan han slog av farten | |
andha45 |
Jag tror inte att någon ljuger. Jag tror att mätarna ljuger. Talar av egen erfarenhet! Glädjemätare + nedförsbacke + medvind + lättrullande däck + rätt luft = +25 km/h |
|
Min gör 219 km/h enligt färddatorn. Hur pass exakt är färddatorn egentligen? Den visar helt klar lägre hastighet än den vanliga mätaren. Men en helt otrimmad maxutrustad 1830 kg tung 525:a kan ju knappast gå i 219 när en standardutrustad ix touring enligt instruktionsboken ska göra 211. Om vägen lutar eller är plan kvittar eftersom den når varvstoppet och helt enkelt inte vill gå fortare. |
|
andha45 |
Flertalet bilar i denna tråd som nått mätarhastighet långt över angiven hastighet når inte angiven toppfart vid varvtalsstoppet. |
| Vet inte om det är hastighetsmytomaner här eller inte..min 540IA är chippad + K/N luftfilter m.m och har kört mätaren ut i alla fall utan problem och den går till 260km/h, vet sen ej hur mycket glädjemätare det är eller inte...kan tillägga att under tiden mätaren stod på 260km/h så blev jag omkörd av kompisens chippade M5 -99 rejält... | |
|
Har haft ca 275km/h enligt mätaren på M5:an... 260 i verklig hastighet kanske? Fanns mer att ge men vågar inte spekulera om topp-hastigheten... |
|
| min fyller mätaren och lite till, spärren är borttagen. men men man kan säkert dra av minst 30-40km/h där tror jag men jag vet inte. kan det stämma att man kommer upp i över 250 med min 535? | |
|
Kompisen har en lite trixad M5 -99 med en bit över 400hk och den passerar 300km/h på mätaren, skulle vara intressant att se vad det är i verklig fart. Min 540 är också lite trixad och drar i alla fall upp i 260km/h på mätaren, detta skall jag syna imorgon då jag idag köpt en navigator med GPS som mäter verklig fart, då får man se hur mycket den felar när mätaren står på 250km/h. Tur man har stängda vägbanor att testa på så man inte äventyrar andra trafikanter... |
|
|
En kompis har som jag en 525i fast en 88. Han påstod att han fått upp den i 250, även om mätaren bara går till 240. visserligen är bilen på runt 200 hk, men kan det stämma? tror inte min går nå fortare än 230 iaf, även fast motorn känns fräsh... Att tillägga så körde han sönder motorn i runt 240, så toppen och mycket annat är nu trasigt, alltså står bilen. |
|
|
Pre_Z: han skojjar med dig, eller så har han en glädjemätare. Min 535 ska göra 231km/h enligt bmw, och det är mycket mer att köra med än en 525 12v, jag har kört 250km/h på mätaren, men jag skulle aldrig tro att det är verklig hastighet. 200hk? låter mycket det //Simon |
|
|
Har kört med GPS och 10 satelliter uppkopplade och testat båda bilarna, borde stämma rätt bra den verkliga hastigheten. BMW 540IA -94 (340hk) utan fartspärr mätaren passerade 260km/h (Sista markeringen) och högsta hastigheten som uppmättes var 258km/h enligt GPS, kanske fanns lite mer men vägen gjorde att det bara var att bromsa. Går rätt segt i dom farterna och kräver rätt lång sträcka för sista pinnarna...Felade 9km/h på 240km/h BMW 318i -94 (116hk) 200km/h på mätaren på väldigt gynnsam väg, absolut varvtopp på sista växeln, GPS visar 182km/h. |
|
|
535iA -88 ca:238 km\h enl hastighetsmätare 525iA -88 210 km\h enl hastmätare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.