AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.022

min bmw 735ia har ryska diplomatskyltar

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
så hur fungerar det med diplomatbilar, får man köra såna behöver dom omreggas och stoppar polisen en vid kontroll ?

min står P 809 493 som skylt, ringer man bilregistret står det att information om fordonet saknas. Är det så att man inte får ge ut information om diplomatbilar?
piddagomidda
vad jag vet får polisen inte stoppa en diplomat reggad bil utan vidare inte ens om man blåser 200 förbi en laser polis. om den nu forfarande står som diplomatbil i registert. kanske e det så att information inte kan ges ut för att den inte finns?

Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos.....
3000 spänn för de skyltarna! ;)

Finns CC och CD- bilar under ambassaderna. Tror endast det är de med CD, corps diplomatique -skyltar som får fara fram utan att åtalas. Vanliga ambassadbilar och konsulbilar, alltså de med corps consulaire-skyltar tror jag inte har lika många friheter.

MVH,
E38B12
Diplomatisk immunitet är något som verkligen hade varit underbart :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Är den över huvudtaget svenskreggad??? Låter som et utländskt regnummer.

/Mats J
By
163
Bylund
325iA -06
750iL -89
1502 -76
immuniteten följer väll med diplomaten och inte bilen? men du fick kanske han med på köpet... ;) i ryssland kan man ju köpa det mesta!

West Coast Räcers | Länk
Länk
Polisen får väl visst stoppa diplomatbilar och ge böter om de så vill? Dessutom är det väl i princip bara ambassadören som är immun.

Om en diplomatbil får böter skickas böterna till ambassaden som därefter ålägger personen som brukat bilen att betala. Om En dimplmat gör bort sig rejält kan Sverige dessutom säga att "Nu får ni allt se till att vi kan straffa den här killen" varpå landet antingen kan kalla hem personen i fråga eller häva hans immunitet.
Jabbal,

Exakt, och det är ambassadören som har CD-skyltarna.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad står det på regbeviset?
Jag antar du har ett svenskt sådant, om bilen är din?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
om det inte är ambassad bil med P 809 493 kan det vara en pakistansk reggad?

skylten är helgul med svarta bokstäver och siffror
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ambassadbil skall väl ha blå skylt. Kolla chassienumret mot bilregistret. Min gissning är att den är utlandsreggad vilket innebär att du inte får köra bilen i Sverige, du kan nog åka fastför smuggling. Har du inte fått svenska papper med när du köpte bilen, eller vad fick du med?

/Mats J
sidan du söker: Länk

Mycket nöje

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Menar han allvar? Han har en bil med reg-skyltar som han inte vet vad dom kommer ifrån. Frågar man inte säljaren om detta när man köper den? Hur har han tänkt registrera bilen? Han kan ju knappast köra vidare i Sverige med diplomatskyltar om han nu inte är diplomat för de landet skyltarna representerar.

___
BMWCS #5157
bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
jag har ingen aning vad det är för skyltar och vad "P" står för
Jag har aldrig sett såna här skyltar.
li
1.959
liste
535i -89
bmwkillen740 - det har ställts ett antal frågor i tråden, om du besvarar dessa kanske vi kan hjälpa dig att reda ut detta... Och du - ta en bild och lägg upp nånstans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.