AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.234

intervall torkare

foppa21
är det någon som vet om man kan ställa in olika slag på torkarna på en e34 -95. jag tycker att dom slår olika ibland.
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Så här går det i alla fall till på E34 (M50)1990:

För upp spaken till intervalltorkningsäget.
Så fort torkarna startar för du tillbaka spaken till noll-läget.
När tiden för det intervall du vill ha har gått, för du upp spaken
så att den stannar i intervalltorkningsläget.
Nu startar torkarna och går med det intervallet ända tills du stänger av dem genom att föra ner spaken till noll-läget.

Adventshälsningar

ChristerG525
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Och!!! Ställer du inte in manuellt så anpasar de sig efter hastigheten. Fan jag älskar BMW, helt sjukt hur mycket finesser det finns på dessa bilar. Ine bara de nya utan tex E34orna, de har ju pryttlar som inte ens nya bilar av idag har:-)

*BAWORAK*
An
25
Andreas N.
525tds Touring -92
Tjo.....ska torkaren verkligen gå i intervall på andra läget??....Jordfel kanske??

//Andreas
st
77
stejak
320d touring -0
Torkaren går i intervall i andra läget när du står stilla.

Pefan
An
25
Andreas N.
525tds Touring -92
Åhfan...hade ingen aning om...har ingen instruktionbok nämnligen...tackar för den. Ska nog ta och skaffa en tror ja :)

//Andreas

an
255
anma0572
520dA Touring -12
Men vad säger ni om torkarna gnisslar? Då menar jag inte gnissel som kan uppstå mellan blad och ruta utan på min E34 gnisslar det från själva armens infästning i "bilen". Vad kan det bero på? Finns det något standardsvar på vad man bör kolla upp/åtgärda? Ganska irriterande med gnissel i en bil som annars är förhållandevis tyst.

Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.