|
|
|
|---|---|
| Efter att bilen kokade så bytte jag en slang som läckte och så bytte jag packning till vattenpumpen, men när jag satt ihop allt och hällde i vatten så började det att droppa igen, men inte från samma ställe, utan det ser ut att komma mitt under pumpen....är det den som är trasig tror ni? Vore ju bra att veta innan man köper en ny. | |
|
pumpen har ett sippringshål som vattnet rinner ut genom om pumpen är slut, går även att känna genom att skruva av fläkten (32 mm vänstergängad mutter) och ta tag i axeln som remskivan sitter skruvad i och rucka på den, är där ett kännbart glapp så är det bara att byta pumpen! passa på att byta kamrem när du ändå har skruvat ner såpass mycket :) MVH Johan K |
|
|
passa även på att byta fläktrem och ev. ac/servorem ochså så du slipper onödiga tråkigheter MVH Johan K |
|
|
är det ett vanligt fel på m20??? för mig så jag att tempraturmätaren gick upp så jag stängde av bilen och det så ut som om en kylar slang gått paj ...jag letade och letade..och hittade inget hål men jag fyllde på med glykol och lät bilen svalna...sen startade jag bilen...det läckteinte någonstans men när bilen kom upp i tempratur...så tänkte jag att jag skulle kolla igen och då såg det ut som om det kom ifrån vattenpumpen ...en smal sträng med glykol kom..så det lär ju vara den...men tror ni det är någon packning???eller är det bara pumpen som är sopslut??? ///325/// |
|
| Jag trodde oxo de va packningen först. Men de är nog pumpen i ditt fall oxo. Men du kan ju alltid testa att byta packning, tror dom kostar max 20 kr. | |
|
jag hade tur det var kylaren....som läckte ut med en sträng på vattenpumpen.... nu har jag svetsat och tryck testat kylaren och den är som den ska.... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.