AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.200

hej jag undrar om någonannan har haft samma proplem som jag med en bmw e34- 93

Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
i dag när jag hade varit ute å kört så stannade jag vid affären å handlade lite när jag skulle starta sen så gick bilen bara på tomgången hur jag än gasade så ville den ej varva å orkade inte köra iväg sen efter cirka 2-3 minuter så gick den å varva så jag kom i väg men sen rök den vit rök men gick bra ställde sen in den i garaget ska kolla mer i mogon på den innan har den rökit vit rök när den varit halv varm sen har det slutat så jag har fynderat på om det kan vara topppackningen eller topplocket men den har aldrig gott illa å dragit max en dl vatten på två månader vad kan det vara blir tockig vill ju kunna lita på bilen köpte den för 2 månader sen privat var väldigt vällskött har enligt mätaren gott 16800 mil men den är importerad så den kanske är skruvad är väldigt nöjd annars en underbar bil har kört opel innan så ni kanske förstår skilnaden tacksam för svar om någon vet något

bmw forewer
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Dragit två deciliter vatten? En bil "drar" inte vatten- systemet är slutet. Kolla om du har avgaser i kylvattnet- det låter definitivt som om toppackningen gått. Toppen behöver ju inte gå sönder för det.

alfatok....
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Håller med alfatok. Låter misstänkt trasig topplockspacking eller sprocka i toppen
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
var ute å startade upp bilen idag gick perfeckt men den ryker vitt rök även när den är varm så topppackningen har gått eller så är det toppen som har gått gå det å tryck testa toppen tro eller hur ser man om packningen har gått det är väll dyrt å byta topp packningen ska kolla vad det kostar billigast är väll ö göra det själv vet någon om det behövs special verktyg

bmw forewer
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Ja du kan kolla oljan. Är den grå eller rentutav vit då är det toplockspackningen. Sen är nog tecknet att den "drar" lite vatten med.

Byte av topplockspackning, ja då ska du först och främst ha en momentnyckel, en bok så du vet vilket moment och i vilken ordning topplocksbultarna ska dras. Sen är det nog bra om du byter topplocksbultarna medans du byter topplockspackningen.

_ _ _ _ _ _
E34 520i 24v!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.