|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man får inte köra fort heller.... Man får inte dricka sprit när man går till bussen heller... Man får inte bjuda polaren som är 19 bast på en starköl till maten heller...men han får föra vapen och rösta i allmäna val! Våra lagar i samhället är ofta väldigt konstiga och osunda....så vad en "normal" svensk gör och inte gör tycker jag man håller för sig själv..... Man ska följa lagen...JA.....men vad ingen vet har ingen ont utav. DOCK....lagar som skyddar mot våld i olika former är bra och ska följas. (min egen åsikt) //Pacman |
|
|
Om bilarna är identiska tex. två 316 blir frågan knivig. Man får INTE flytta chassienummret som Jesperado säger. Men man får flytta saker runt chassienummret. Vad avståndet från nummret är blir då svårt at definera. Är det 1,5 meter från nummret så får man byta bakvagn. Är det 0.5 meter så kan man byta framvagn År det 20 cm så kan man byta det mesta. Jag har ingen aning om hur nära chassienummret man får gå, någon som vet???? |
|
|
säg att du byter chassi på din m3:a då?? DVS. du renoverar din bil med delar från en 318 i ditt fall ett helt chassi... som i praktiken innebär att du har tagit hela den balken/påten som chassimurret sitter på och sen monterat dit en hel bil runt den... det finns inget som säger hur mycket du får byta ut av chassit, bara du har kunskap i att svetsa bärande delar för att det ska bli lika starkt/säkert som orginal... detta VET jag pga att jag smällde min volvo klockrent över höger b stolpe och det är just där chassnummret sitter så då fick jag lov att montera dit en bstolpe från en bil på skroten. sen fick jag säga till om det på besiktningen så skulle dem godkänna operationen för att se att allt var ok gjort, men det kunde dem ju inte med tanke på att jag slipat spacklat lackat alla sömmar jag gjort men det kan dem tydligen inte underkänna då, sen fick jag lov att slå in mitt gammla chassinr på höger fjädertorn i motorummemt och dem anteckande det i sina papper... men sen får du ju tänka på att det finns en jävla massa dolda hemliga ställen som chassinr är inpräglat på för att försvåra för biltjuvar, poppulära ställen är tex i samtliga rutor, i balkar innanför skärmar osv, så ett tips är nog att använda så mycket av sin gammla bil som möjligt... ifall dem skulle få för sej att jävlas vid besiktningen... |
|
|
Jesperado: Jag skrev att man flyttar över samtliga saker från M3:an till 318 chassiet INKLUSIVE chassienr...Då blir det ju en "M3"...Frågan var ändå rent hypotetisk...O förutsättningen var ju att M3:an i fråga bara vara trafik-försäkrad och man åkte av vägen utan personskador men med rätt illa tilltygad bil...Som sagt detta var en rent hypotetisk fråga så ev "idiotförklaringar" undanbedes vänligt men bestämt:-) |
|
|
Dawwe: Det var inte riktat till dina inlägg (och definitivt ingen idiotförklaring) utan till inlägget från "alfatok". Jag kunde kanske varit mer tydlig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.