AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.628

Det smäller vid kraftig inbromsning!

Har märkt de senaste dagarna att det smäller ordentligt från framvangnen när man bromsar hårt med min 316 E36. Vad kan det vara? Någon bussning eller?
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
du har väl några stag med som kan ge upp!
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Smäller det bara en gång vid varje bromsning? Isåfall är det nog den bakre länkarmsbussningen som är trasig.

_______
//Niklas
Det smäller bara ibland och när man tvärbromsar. Det smäller bara en gång.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla så att inte oket sitter löst...
Då smäller det bara åt ett håll. Antingen när du kör framåt eller så när du backar.
Hade så i somras att ena oket lossnade, small till rätt bra då faktiskt. Vrid ut hjulen och känn efter.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du bytt till vinterdäck nyligen, och missat att dra åt skruvarna tillräckligt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
kan vara de främre länkarmsbussningarna, hade samma syndrom på min 316E36, det small även om jag backade över en trottoarkant likaså när jag backade o bromsade tvärt

___
Mvh
Patrik N.
Tack för alla svar, jag trodde det var ett löst ok först (har haft det på flera Saab 900) med det låter åt båda hållen.

Det är inte vinterhjulen heller. Jag hade faktiskt ett löst bakhjul för någon vecka sedan, däckgubben "glömde" dra åt bultarna när jag fick nya gummin bak...

Länkarmsbussningar verkar vara det hetaste tippset. Hur kollar man vilken som är slut? Eller ska man byta alla?
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det sitter en på bakre delen av länkarmen på varje sida. Det är nog lämpligast att byta bägge då dom inte är dyra.

_______
//Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.