|
|
|
|---|---|
Jirar |
Har haft fel på min airbag(sensorn)säger dom på BMW. Det jag undrar är detta. Hade bilen inne idag för en oljeservice,då lyste airbaglampan. Åkte och hämtade bilen nu på eftermiddagen och blev förvånad då jag märkte att den inte lyste längre. Kan den ha blivit släckt p.g.a servicen(alltså fortfarande fel på den???) eller kan det ha varit nåt som nu funkar helt enkelt ?????????????? |
| Tänds den en sekund eller två när tändningen slås på lär det inte vara några problem. Om inte förmodligen omvänt... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De kan ha släckt den på oljeservicen. Inte ovanligt att det kommer in BMW för släckning av airbagen, sedan verkar de funka normalt igen. MVH Hasso |
Jirar |
alltså funkar den tror du? eller har dom bara släckt den vid servicen,och varför släcker man den. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
airbagen funkar säkert det kan ju vara så att den beryktade kontakten eller stolskablaget blivit påverkad tex. Kylan som var i julas påverkade både en MB och SAAB 9-5 men den indikeringen försvann så fort bilarna tinat upp. Den verkstad som jag lånar har släckt flera stycken BMW air- baggar för tillfälliga indikeringar. och de har inte återkommit.(än ) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.