AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.136

köp utav diffbroms

pi
25
pilsmo
318i -87
Jag har planera på att göra om min 318(e30) till o delvis köra henne på bana, och en utav modifieringarna jag hade tänkt göra är att skaffa mig en diffbroms..

Jag har sökt här på forumet, men bara hittat priser.. Vart kan man köpa baxaxel med diffbroms, eller bara klumpen ? Kan man köpa nytt/är de värt de ?

MVH
Gustav

Vintern äntligen här!!
---->bmw 318 -87
Att köpa nytt är inte värt pengarna på långa vägar!

Leta begagnat. Har du tur så hittar du rätt saker för rätt pengar på en gång.. Räkna med att lusläsa annonser och blir trött på höga priser.
Det är dock inte omöjligt att hitta en bromsad diff. Jag fick min för nån vecka sedan.

/Anton
pi
25
pilsmo
318i -87
Är de någon speciell modell man ska kolla efter ? eller gäller de bara att läsa igenom varenda annons som KAN tänkas ha en diffbroms...

Vintern äntligen här!!
---->bmw 318 -87
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag måste säga att det är f-b underhållande att köra E30 med diffspärr på vintern! ;)

Anton: Så du fick tag på en till slut...Kul! :)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
pilsmo: Du bör väl titta efter diffbromsar från just 318i/is eller 320...dom har lilla diffhuset,som jag antar sitter på din bil oxå...
Naturligtvis kan du använda den större diffen från 323/325 oxå men det är lite overkill om du inte har en massa effekt...
pilsmo: Leta efter en klump som setat på en E30. Nåt annat passar inte vad jag vet.
Det är stora huset som är aktuellt och troligen det edna du kommer finna.
Diffbroms var monterat från fabrik på M3 och då med lamellbroms, 325ix hade viscodiff. Annars var det tillval och då med lamellbroms.
Det finns en uppsjö olika utväxlingar. iX hade 1:3,9 tror inte det fann något annat.
De andra fanns med bland annat 3,25 3,73 3,91 och även 4,1.

På din 318i så är det aktuellt med 4,1 tycker jag. Möjligen 3,9 men inte lägre.
Det går att byta utväxling om det inte skulle stämma. Går då att flytta själva bromsen till en annan klump.

Petri: Ja till slut! :-) Återstår att försäkra mig om vilken utväxling jag fått tag på och eventuellt byta till 4,1. Sen så ska det väl kapas lite tid i konbanan! :-)

/Anton
Petri: Har du det lilla huset?
Jag har förstått från expertis att dom är grymt ovanliga! Jag sökte en sådan men det var hopplöst. När den store dök upp så var det lite tur och en bunt pengar som behövdes för att få den i min ägo.
(AL stod för leverans)

/Anton
pi
25
pilsmo
318i -87
men ställen o hitta dom på är typ blocket.se och liknande ? Finns det någon site som typ har koncentrerat sig på bmw ?

MVH
Gustav

Vintern äntligen här!!
---->bmw 318 -87
citat: Finns det någon site som typ har koncentrerat sig på bmw ?

Hmm ja det gör det faktiskt. Kolla här! Länk ;-)

Men kolla på
Blocket Länk
motorsport4sale.com Länk
resultatservice.com Länk

/Anton
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Anton: Ja,jag har lilla huset (på prärien).. :) Kanske slumpen som gjort att jag hittat 2st ...till min förra E30 (323i-84) skaffade jag oxå en diffbroms, och den var oxå av den lilla modellen..(sitter stora huset normalt på 323:orna)
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
För info om BMWs priser kan jag säga

slutväxel utan diff ca 9000 kr
slutväxel med diff ca 15000 kr

då krävs att du lämnar den gamla i utbyte på BMW.
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
och vill du ha den monterad ca 1700 kr i arbete på BMW
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
men då får du 2 års garanti på klumpen ;-)
pi
25
pilsmo
318i -87
okej... jag vet ju vilket alternativ som just försvann.. köpa nytt ;)

MVH
Gustav

Vintern äntligen här!!
---->bmw 318 -87
Länk
pi
25
pilsmo
318i -87
med "ODIFFADE BAKAXELKLUMPAR." menar han att dom inte har diffbroms ? eller ?

MVH
Gustav

Vintern äntligen här!!
---->bmw 318 -87
Ja det är vad man få anta när det står på detta vis i en annons.

/Anton
Han har även bakaxelklumpar med diffbroms till E30,om han nu inte sålt alla.Ring och fråga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.