AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.211

Nån som vet nåt om 330d hos Daniels Bil i Hbg...?

Hallå panelen.

Har hittat en 330d Touring -01 med mycket utrustning , 7100 mil
för 188k hos Daniels Bil i Hbg som jag är lite nyiken på.
De flesta 330 d Touring (även import) som jag sett i den prisklassen har gått kanske 17.000 mil eller så kostar dom 30-40k mer om dom gått så lite. Tycker det låter som ett kanonpris om bilen är fräsch och milen stämmer.

Nån som sett bilen eller vet nåt om firman.........?

sw
Denna firma har diskuterats tidigare, sök och du skall finna...

Jag var intresserad av en E36 323 där för ca 3 år sedan. Den motsvarade inte mina förväntningar men jag kan inte uttala mig mer än så. Firman verkade då relativt nystartad och lite "grön".

Är priset för bra för att vara sant är det oftast så, tyvärr. Ingen säljer en bil billigt i ren välgörenhet.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Har redan läst alla trådar här om dom och tycker
inte jag fick tillräckligt med info för att avgöra om jag skulle
våga köpa bil där eller inte .

sw
Skulle jag köpa bil där, vilket jag förmodligen inte skulle göra, så hade jag lagt ett X antal timmar på att syna bilen.

7100 mil för en nyimporterad diesel, möjligt, men det låter lite väl lovande till det priset.

MVH / Jacob

"Skulle jag köpa bil där, vilket jag förmodligen inte skulle göra, så hade jag lagt ett X antal timmar på att syna bilen"

Vad är det som gör att du förmodligen inte skulle köpa bil
där alls......? Nyfiken.......

sw
Wadstedt79: Sök på tidigare inlägg om Daniels Bil så ser du vad jag har för erfarenheter. För fler frågor, skicka gärna ett mail :)

MVH / Jacob
Jag instämmer med Jacob!

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Suck.....

Har läst ALLA´inlägg om dom vilket det inte står nån vettig information alls. De som vet nåt konkret vill tydligen
bli mailade för att berätta vad dom vet. Fattar inte vad problemet är som gör att man inte kan skriva ut på forumet varför man inte ska köpa bil där. Skippar nog den ändå och köper
en faceliftad -03 med 204 hästars motorn till våren istället.

sw
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Gör så här.
Åk dit och kolla upp bilen enligt konstens alla regler map slitage och dyl.
Tag chassinummer, kopia på serviceboken och Fzb.
Ring BMW SE och kolla upp eventuella garantijobb som har utförts de senaste två åren.
Ring till de verkstäder som har servat bilen och be om kopior på kvitton. Ring tidigare ägare.
Tag bilen på milkoll hos BMW.
Ställer bilförsäljaren inte upp på något av ovanstående så är det bara att lämna bilen och söka vidare.

Men skulle allt vara OK och du känner dig nöjd så köp den.

Var dock skeptisk. En bilförsäljare som ligger 30-40 kkr billigare än alla andra är inte normalt.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.