|
|
|
|---|---|
Len |
Är det fler än jag som upptäcker att åtgärder hoppas över vid service/Inspec. ? Efter 2,5 år och med en Inspect. 1 och en 2 under mellantiden, så bad jag speciellt om att vätska till styrservot resp. till bromsarna skulle bytas. När man ser i boka så står det ju oxå att bromsvätskan skall bytas efter två år. Eftersom det inte fanns noterat att vätskebyte skett så frågade jag efteråt, svaret var att bromsvätskan ej bytts ut. Vad blir det kvar av bromssystemet och bilens tillförlitlighet, ifall såna detaljer bara glöms bort eller hoppas över? När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det mer än det smakar. len |
| Känner inte igen mig. Bromsvätskebyte vartannat år ingår och är noterat i mitt servicehäfte. | |
|
Bromsvätskebyte ingår INTE i inspektion I eller II. Det är en del av "årsinpektionen" däremot, men den är utöver de andra. I den ingår bromsvätske och kylvätskebyte. alfatok.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bromsvätskebyte och kylarvätska 2år respektive 4 år ingår att kolla vid Inspektion, men extradebiteras om jobbet ska utföras. ///MVH Hasso Länk |
Len |
Det konstiga är/var att dom inte bytte, ens när jag skrivit upp det bland saker att göra och inte göra..... superkvalitet. En anekdot, om icke-bromsvätskebyten; Lämnade en gång en Golf på VAG verkstad för just ett sådant byte. Servicemannen anslöt endast en anordning (slang) till bromsvätskebehållaren, samt vidhöll bestämt att detta fixade skiftning från gammal till ny vätska i hela systemet. F-n tro´t. Ifall man byter själv så vet man i.a.f. vad som är gjort - även om man far långt ut i skogen . sic När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det mer än det smakar. len |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.