|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett irriterande fel på min 520 -93:a. Vindrutetorkarna är stendöda förutom på högsta, d.v.s. snabbaste, läget. Dessutom har den automatiska återgången lagt av, så de kan stanna mitt på rutan. Vindrutespolaren funkar inte heller. Mycket jobbigt den här årstiden, som ni säkert förstår! Har kollat säkringarna i lådan i motorrummet och de verkar vara OK. Kan det vara en säkring någon annanstans? Ett relä? Nåt fel i spaken? Någon som haft ett likanande problem? Är tacksam för alla tips! Mvh /Peter Pylo | |
|
Troligen har du fel på åtminstone WWM (Wiper Wash Module) eller GM (Grundmodulen). Eventuellt finns det flera fel, har du kollat om det finns spänning fram till spolarpumpen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack! Ska kolla lite mera. Pylo |
|
| Om det skulle vara WWM:en (om du har ZVM-elen) så är det ~300:- för en på skroten. | |
|
camata: Satt WWM under baksätet eller i motorrummet på din? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kolla säkring nr 24 en gång till! Länk |
|
|
Kolla själva torkarmotorn, troligen den som är dålig! Köp en beg. o bytt! ///Magnus |
|
|
Erikw Under baksätet! |
|
|
Hade samma fel på 525an, Verkarn på verkstan sa att det är en säkring som gått så jag mätte upp alla (även under baksätet) men det var reläet, ett blått som sitter under baksätet. När jag köpte nytt relä så sa Verkarn fortfarande att jag skulle byta säkring. ----BMW ///M3--- |
|
Borg |
Hade samma fel på min 525-92 där var det torkarmotorn som var paj. Kanske samma fel?? |
| Hade precis samma fel som du, det var motorn som pajat. / Peps | |
|
Tack för tipset om säkring nummer 24! Bytte den och så funkade allt perfekt igen, även spolningen! Säkringen såg hel ut, men var det uppenbarligen inte. Dessutom hade en mycket liten skalbagge förirrat sig in i säkringen och där slutat sina dagar. Kanske var det den som orsakat allting, vem vet... :) Peter Pylo |
|
|
Aha! Maskinisten var död! Kul, hade samma fel själv idag! /TT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.