|
|
|
|---|---|
|
Kollade på listan av utrustningskoder. Herregud vad det finns saker att välja. Finns det möjlighet att tillägga saker som inte finns på bilen när man köper bil beg? Och kan man få tag i en lista som endast är för ex. 750in el för 7-serien? Så man ser vad som fanns/finns att välja till den. Jag är nämligen så att jag skall HA allt och eftersom jag ska köra bilen året om, så vill jag ha allt som går för väghållningen och säkerheten samt allt inom "värmepaket" biten etc. Jag måste ta kontakt med en bmw firma och ha dom att förklara vad vissa saker är för något samt skillnad på saker t.ex. automatisk resp. dynamisk stabilitetskontroll, EDC och EDC-3, automatisk bakaxelkinematik AHK, kan göra listan lång men jag ska försöka ta det med en bmw firma istället så slipper ni bli tokiga på mig :). Ska även kontrollera vad som går att kombinera med vad. Med vänlig hälsning esset (s1) | |
|
Sen kmr jag att lägga en hel del pengar på ljud i bilen och bo nere i stockholmstrakterna så dubbla rutor är också ngt jag känner mig i behov av att ha. Vad tycker ni om dubbla rutor, ni som har? Och om 750in som en bruksbil? Med vänlig hälsning esset (s1) |
|
|
E32 eller E38? Länk är en bra tysk sida med mycket info och tillval. BMW har en bra broschyr över tillbehör på 7-serien, bara att knalla in till handlaren och hämta. AHK betyder för övrigt AnHÄngerKupplung = dragkrok. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, en e38, glömde skriva det. Tack för länken skall kika och se. Hoppas att det gör att jag får klarhet i det hela :) Med vänlig hälsning esset (s1) |
|
|
Erikw, ett problem är att jag kan inte tyckte så speciellt bra. Får försöka mig fram med översättare på nätet :P Med vänlig hälsning esset (s1) |
|
|
Länk översätter rätt hyfsat. Här finns lite info om förkortningar och teknik: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, tackar Med vänlig hälsning esset (s1) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.