|
|
|
|---|---|
|
Det var ngn som sa att om man köper en 525TDS frå mitten av 90 talet så har man dyr skatt på den ca 7000 kr men om man köper en dieselbil från mitten av 80 talet så har den lika hög skatt som en vanlig bensin bil, stämmer detta? i så fall när kom den dyra skatten? 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
Det stämmer inte på de dieselbilar jag har haft i alla fall. Har haft både golfdieslar samt BMWdieslar men ingen har varit lika billig som en motsvarande bensinbil. Däremot kanske personen menade om dieselbilen var lätt lastbilregistrerad? Då kommer du ju ned i billig skatt... |
|
|
Med lb-reggning är ALLA dieslar billiga. Mvh |
|
| Jag menade det förstås, klargick ju inte i mitt inlägg ovan. | |
|
Det var inte LB-reggning det handlade om eftersom man behöver baksätet.... han menade att en diesel från 88 var att föredra eftersom "straffskatten" på diesel bilar kom 92 och alla dieslar från innan 92 har mycket lägre skatt. men detta stämmer alltså inte eller? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
kan som äger en dieselbil från 80 talet samt en med 525 TDS skriva hur mycket man betalar i skatt? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Ännu är det ingen skillnad i skatt på en 80-talsbil jömfört med en från tex. 1995. Tidigare var det dubbel skatt tom 93, 94 och framåt femdubbel men så är det inte längre. Det väntas komma nya regler angående beskattning av dieselbilar nästa höst. Men vad som är bestämt är (så vitt jag vet oklart?) En 525 tds E34 ligger på ca 7000 kr i skatt tror jag. (min lilla lätta Fabia RS TDi kostar 5090 kr :( BMW CS #5139 |
|
|
oki jag förstår.... tackar... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Min 84 cheva diesel kostade 10421 i årsskatt. Enda chansen med billigare skatt är lb-reggning. Eller en bil som är äldre än 30 år då är den skattebefriad. Polaren har en gammal cheva med moderna axlar och 6,5 liters turbodiesel-v8,han åker både bekvämt,billigt och skattefritt. Bror hans är fiskare sen kan ni ju räkna ut resten själva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.