AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
985

väghållning och casterstag

pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
Tja! jag har fått det kända rasslet i min framvagn nu och tänkte fråga er om ni märkt någon skilldnad på väghållningen efter byte av caster och pendel stag? jag tycker att min har känts lite,LITE sladrig i framvagnen de senaste månaderna(kanske inbilning?)

Kör i frid
Mberg
Hej. Har samma problem, eller det vibrerar mycket vid inbromsning. Tacksam för svar.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Det e bussningarna å möjligtvis själva stagen också..

Köp 750 bussnignar om ni tänker byta.. bara ett tips

Mvh Jojje
Mberg
tack. pris? duger biltema?
Mberg:

Biltema har inga casterstag men har däremot främre tvärstaget som kostar 298:- om jag inte minns fel, och de duger absolut att montera!
Bilmicro har däremot casterstag med färdigmonterade bussningar för lite drygt 800kr/st...
Mberg
okej. Får se vad det blir, ska kolla över bilen lite först.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
bytade casterstagen och de andra två stagen samt bussningarna till kränghämmaren och till hjälpstryarmen.

tyckte det blev grym skillnad. Bilen kändes riktigt fast och fin efteråt. Ej tyckt det varit ngt fel innan men när man sen får känna skillnaden så.

Även vibrationer vid inbromsning har försvunnit helt.

Bytade bussningarna för att bussningen till casterstaget v sida var defekt så däcket hade slitit lite snett på den sidan.

Tänkte lika bra då man håller på är att byta allt. Så är det gjort för ett antal år framöver.

Nu är det bara att invänta att silentblocken börjar glappa och låta :) får man köra hela racet bak också...
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
fick köra en hjulinställning efteråt för den drog snett då när allt fräshats upp och stramats upp som det skall vara
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.