|
|
|
|---|---|
|
Nu är jag återigen på frågestigen. Och behöver råd. Eftersom allt jag hört än så länge så låter det inte ljust för b12. Priset är högt och man förlorar MKT när man säljer den. De finns inte så många, enligt mig av varken 5,7an el 6,0an. 202 av 5,7 och X av 6,0an. Har läst så många olika siffror om 6,0 så jag låter bli att uttala mig om detta här, nu. Då kommer jag till b8. Som tydligen ligger bättre i kurs, om man inte kör mkt. De kostar heller inte lika mkt som b12orna. Iaf inte de jag sett, tror jag, kan ju minnas fel. Sen har vi då, sist men inte minst, b10 biturbo. De har jag ju sett ligga mellan 80' och 160' tkr. Och det är säkert mkt bil för pengarna, men jag tycker den är aningen gammal. Ingen stort problem direkt, det går ju att komma över när man väl prövkort den :). Jag har ännu inte kollat upp detta med försäkringar. Men jag kollade var en b10 biturbo skulle kosta på mig, då var jag 18. 100' tkr, helförsäkrad med allt man kunde välja till. Minst inte miltalet. Jag kan omöjligt äga alla bilar samtidigt, men det lutar åt att välja b8an före b12 (tills de går ner i kurs) och sista utvägen får väl blir bli att köpa en b10 biturbo. Uppskattar era åsikter och det ni skrivit. Jag vet att endast jag själv, och ingen annan, kan bestämma vilken bil jag ska köpa. Detta är ngt som jag verkligen vill ha full koll på innan jag står där och skall låta mina pengar byta ägare. Vad tror ni skulle vara det bästa valet? För jag har aldrig kört/åkt i ngn av dessa bilar. Så ni som har dessa bilar får gärna skriva vad ni tycker och om det är värt att ha dem med tanke på kostnader etc. Och är det ngn som vet hur en 850 T5R / 850R med ca 280hk+ står sig mot b10 biturbon, b8an och samt m3an/m5an (e34) i race rakt fram och på gatan (ej bana)? Med vänlig hälsning esset (s1) | |
|
B10 biturbo är snabbare än de bilar du nämner ungefär som en M5 E39. Vill man ha en nyare bil tycker jag att du ska satsa på en B8 eller B12 från mitten/slutet av nittiotalet. Biturbon kräver lite mer underhåll än de nyare Alpinor och det finns tyvärr ganska många sunkiga ex. Bilar som biturbon och Lotus Omegan är kanske inte idealiska som bruksbilar då de är lite känsliga på ålderns höst om de ej är i toppskick. Alla M-bilar kör ifrån en 280hk Volvo 850, rejsade i sommras med en för 40.000:- trimmad Autotech steg4 850R med min M5 E34. Jag hade svårt att hänga med på motorvägen men min M5a hade högre toppfart =) Denna 850R hade enligt ägaren nästan 400hk! |
|
| Jag har kört en BiTurbo och det är det råaste jag kört! Känns lite otroligt att köra i 170 km/h på 3an... | |
|
hej när jag får råd ska jag köpa en biturbo:) måste vara det råaste man kan ha! Alpina Power! |
|
|
M femman, Jag antog nästan det, måste vara pga de två turbosarna den har va? Skulle villa åka en sådan bil, men de börjar ju bli på åren nu... =/ Med vänlig hälsning esset (s1) |
|
|
B10 Bi-Turbo'n är enorm, det är enorm potential i bilen. Jag har en vacker skapelse som står snällt i garaget och väntar på våren ska komma. B12an om det är E38 vi pratar om är oerhört läcker, det finns en här i sundsvall där jag bor. B8 är nog den enda e36an jag kan tänka mig gärna då i Touring format Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
B8'ans största tjusning är ju att kraften ligger så tidigt i registret.. Men inte den heller bör ju användas som en bruksbil, visserligen, jag har sett ett exemplar som nästan fick mig att gråta.. Det är ju tyvärr upp till varje ägare att bestämma vad man gör med bilen.. /M |
|
|
e31 B12 coupé är väl något av det fränaste som lämnat Buchloe? Det är dock inget man slänger runt i en konbana precis, mer autobahn kryssare av rang. B8 4.6 är garanterat den bästa av alla e36 varianter. Darklight > Det är väl helgerån att bruksa alla Alpina? :-) /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
V12 LeMans |
Ett annat alt. är B10 V8 e39 , och de börjar komma ner i priser under 200´ . tyvärr endast i automat-utförande . (i o f s bra vxllåda) (ang. B12 6.0 , så är det 94 st enligt Alpinas hemsida .) Kan det vara en vidareutvecklad B12 6.0-maskin i 760 e65 ? (tryggve : italienska V12or med 6 Weberförgasare låter bäst , ;-) ) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.