|
|
|
|---|---|
nöten |
Hej och hå!! Jag var uten i går och tok varvade min pärla, då döm om min förvåning när motorn skar. Detta tycker jag är konstigt för jag låg bara på ca:6000 varv, detta bör motorn tåla. Nu sitter jag med en lätt risig och okörbar BMW, så vad göra???? Nöten |
|
Tjena nöten Hoppsan det var ju inte bra. Vad är det för årsmodell? Vad vare som paja vet du det? kamrem kanske? Det blir väl att se sig om efter en beg motor lycka till mvh |
|
nöten |
Tjena Kent H Ja det är en -91 har gått 15.000 mil. Dock har den tyvärr körts som en 325, jag har vidare ingen aning om vad som har gått sönder. Nä det blir till att köpa en BMW med mer tryck i nästa gång. För varför ha en BMW när man bara är ute och söndags kör helatiden, nej röd markering då sätter körglädjen in. Nöten |
|
Tjena Jaha då kan man köpa en billig 316 nu då eller? mvh |
|
| min 316 har också skurit en gång | |
|
En vanligt kombination är 6000rpm + 5c motorvärme = ras. Kanske var så fallet även nu? |
|
|
Nöten.. Kör man hårdare med bilen om man har 325?? |
|
|
Undrar det samma ! Bara för att man har en starkare motor så behöver man väl inte köra hårdare ?! Det är inte bilen som väljer om föraren kör normalt eller om han kör omkring som ett svin !!!!! |
|
| Håller med, tycker inte att 325an är riktigt byggd för hård körning. Dåliga bromsar och för dålig ork för att riktigt skjuta iväg bilen. Men som sagt det är föraren och inte bilen som styr. | |
| Har du kollat stiften....de smälte(!) på min vilket fick motorn att gå som en påsenötter....trodde då att det var ett motorras. Nu kanske du är bättre på motorer och bilar än mig, för mina kunskaper räcker bara till att byta olja, i nödfall kanske broms-backar/belägg men det kan ju vara värt att kolla upp! | |
|
hmm det borde vara tvärtom när det gäller om man trycker mer på en 325. Man borde väl trycka mycket mer och oftare på en 316 eftersom man vill att den ska komma någonvart, eller hur? den är ju en aning segare... Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.