|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Höj nivå nu på tråden. Hur kom moppar och MC in i skruvardebatten? | |
|
Måste vara trist att låta hela hjulet snurra baklänges Även om man på nåt sätt sätter riktig fart så tar ju några hundra mil eller mera en hel evighet. På min tid satte man mätarvajern direkt i maskinen, sen blev hela vägmätarens tre högra siffror som en enda dimma... FP |
|
|
Nu är jag äntligen av med bilen..., firman köpte till slut tillbaka den. Nu får vi se om dom försöker blåsa någon annan, än så länge har den inte kommit ut till försäljning... |
|
| PR: Grattis. Skönt att det löste sig. Får man bekymmer med människor som försöker sko sig på andra människor i form av lurendrejare eller eller bara är människorätare i form av en sekt t e x är en bra advokat en klockren investering. Business as usual:) | |
|
Som alla säkert vet så kör tysken mer i snitt än svensken per år. Så att köpa en 10 år gammal bil från tyskland med 10.000mil på mätaren kan man nästan utgå från att den är skruvad. Vet bara min 528 -98 som hade rullat knappt ett år i tyskland innan den kom till sverige med 7468 mil på mätaren. Den mätarställningen kollade jag upp iaf på BMW fast den visade sig stämma! Fast jag hade blivit väldigt förvånad annars... //Niclas |
|
|
Nillen78, ditt påståeende om att "Som alla säkert vet så kör tysken mer i snitt än svensken per år" är inget annat än en myt se länken nedan: Länk /Simon |
|
|
Simon_en. Jag har hållt på o handlat med bilar i många år... o min uppfattning är att bilar som BMW Audi Mercedes osv går mycket längre än ca 1500 mil per år! Har du varit o kollat på bilar i tyskland o sett skicket på tyska bilar nån gång... i vissa fall blir man mörkrädd hur dessa bilar ser ut! ´Fast det är ju ett fritt land o alla har rätt till sina åsikter! //Niclas |
|
|
Nillen78, det jag presenterar är inga åsikter utan rena fakta. Har fått dem av andha45 som verkligen vet vad han pratar om. Dock finns det inget som säger att MB, BMW, Audi etc inte kan ha betydligt längre körsträcka än 1500mil/år. Mitt syfte med inlägget var inte att kritisera dig utan endast avliva myten att snittkörsträckan är högre i tyskland än i Sverige, rena fakta. Har du läst länkarna förresten? /Simon |
|
|
Simon_en. Jo jag slog en kik på dina länkar fast jag har för mig att jag läste en artikel i motormännens tidning som hävdade precis motsatsen till dina länkar... ska hem o bläddra lite efter den notisen! Så myten får leva vidare i min värld iaf *L* //Niclas |
|
|
Ok....helt ok med med..:) /Simon |
|
|
Simon, en sak får man inte glömma när det gäller körsträckorna i Tyskland: Medelkörsträckan stämmer säkert enligt länkarna, men generellt kan man säga att desto större och motorstarkare bil det handlar om, desto större är sannolikheten att bilen har rullat långt. Det är inte ovanligt att större bilar som t ex BMW 5- och 7-serien (eller motsvarande bilar hos t ex Audi och Mercedes) har rullat upp mot 5000-7000mil per år de första 3 åren. I Tyskland (och övriga Europa) har man generellt mindre bilar än vi i Sverige. En "normalstor bil" med svenska ögon mätt, är en "stor bil" med normaltyska ögon mätt... Dvs. sannolikheten är stor att de flesta BMW-bilarna som är aktuella för privatimport har rullat betydligt längre än medelbilen i Tyskland! En ordentlig bakgrundskoll ger oftast en bra bild över hur långt det enskilda exemplaret har rullat, för det finns alltid enstaka bilar som rullat kortare än medel också... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
PR Skulle vara ganska intressant o höra vad som händer med din F.D bil! Om bilfirman försöker att sälja om den med samma mätarställning eller om dom tar sitt ansvar o rättar till det hela! Antar att BMW på ett enkelt sätt skulle kunna åtgärda mätarställningen till den korekta *L* //Niclas |
|
|
Johan B, visst är det så. /Simon |
|
| Jo, jag håller lite koll på deras hemsida och bytbil, och än har den inte kommit ut till försäljning, jag kommer att varna för bilen om de försöker blåsa någon annan... | |
|
PR Det skulle vara kul att höra hur det hela slutar iaf *L* //Niclas |
|
|
Hej! Jag köpte en E39 i Södertälje för två veckor sen.. Det är en 528IA -97 med 11.000 mil på mätaren. Det låter ju lite.. kolla upp det hos en BMW verkstad i Nacka och enligt deras mätutrustning så stämde det. Kollade lite närmare i serviceboken.. De två senaste servisarna: 06.05.01 (söndag) inga mil noterade 11.10.03 (lördag) 92135 km Låter ju lite skumt, rätta mig om jag har fel.. Alltid servad på Autohaus Wiemer Humboldtstrase 137 51145 Köln Så man blir ju lite fundersanm.. Hade kanske lite "brottom" när jag kolla på bilen och var lite ivrig.. bilen är krockad och dålig reparerad, kylaren sitter snett samt AC rem.. AC funkar inte, säljaren sa att kondensorn är trasig.. Kom gärna med kommentarer.. Mvh Ubbe |
|
|
Hej, Försök kolla om ljuskontrollmodulen är bytt. I min bil stämde inte mätarställningen enligt LKM med mätarställningen i instrumentet. Det kanske är lite mer "proffs" som ändrat din mätarställning, antagligen har de väl ändrat även där. Verkstäder i Tyskland har nog stängt på helgen... Även i min fejkade servicebok var det noterat servicedatum på helger. Ring/maila verkstaden i Tyskland och kolla, det gjorde jag, det kunde inte hitta min bil. En stämpel är ju rätt lätt att förfalska. /Mvh PR |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ubbe du blir nog bara ledsen över de kommentarena för det låter onekligen väldigt skumt, en 97 med 11.000 mil ska vara i mycket gott skick normalt och jag hoppas att du inte betalade några stora pengar för den bilen, BMWs mätar koll är av intet värde, då den inte upptäcker om bilen är skruvad eller ej om den är proffsskruvad, det är endast verkstäderna som servat bilen och tidigare ägare som kan verifiera miltalet. Detta ä en svensksåld klumpskruvad 523-97 från samma trakter som din bil. se länk sida 2. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Mmm.. Jo läste den länken innan jag åkte för att kolla på bilar.. Hade först tänkt köpa en Volvo T4 men så fick de mig på andra tankar på Stcs så då blev det en E39.. Kollade på lite olika bilar men alla hade skumma fel eller historik, som en -99 535 jag kollade på som hunnit med 14 ägare.. Det blev ju en del slantar + skatt men fick ju M5 "paket också.. 18" M5 fälgar, stötfångare, speglar, lister... Ja får se.. har en köpare på bilen så kanske jag slipper den.. / Ubbe |
|
|
Vet inte om jag ska hänga ut personen men här är en tråd: Länk Döm själv... / Ubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.